Εξάρθρωση πολυμελούς εγκληματικής οργάνωσης που εξαπατούσε πολίτες μέσω διαδικτυακών πλατφορμών

Ημ. δημοσίευσης:

Η εξάρθρωση μίας πολυάριθμης εγκληματικής οργάνωσης από την ΕΛ.ΑΣ. αποκάλυψε μία από τις πιο σοβαρές απάτες των τελευταίων ετών. Η οργάνωση χρησιμοποίησε γνωστές διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως το Facebook και το Car.gr, για να παραπλανήσει ανυποψίαστους πολίτες και να τους αποσπάσει χρήματα με ψεύτικες αγγελίες για ανύπαρκτα οχήματα.

Με ένα καλά οργανωμένο σχέδιο, οι δράστες κατάφεραν να αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά από πολλές περιπτώσεις, εκμεταλλευόμενοι τις αδυναμίες των διαδικτυακών αγορών και την απουσία αυστηρών ελέγχων. Η δικογραφία που σχηματίστηκε αποκαλύπτει την πρωτοτυπία της οργάνωσης, η οποία προσαρμοζόταν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.

Η εγκληματική ομάδα, που αριθμούσε τουλάχιστον δέκα μέλη, εστίαζε στις αδυναμίες του τραπεζικού συστήματος και της διαδικτυακής επικοινωνίας. Οι πρώτες καταγγελίες ξεκίνησαν στα τέλη του 2021, όταν θύματα ανέφεραν ότι είχαν καταθέσει προκαταβολές για την αγορά οχημάτων που ποτέ δεν παραδόθηκαν. Οι δράστες είχαν αναπτύξει μια ευέλικτη μεθοδολογία, που προσαρμόζονταν στις κυβερνητικές πολιτικές και τα οικονομικά κίνητρα.

Η κύρια μέθοδος δράσης τους περιλάμβανε τη δημοσίευση ψεύτικων αγγελιών για πώληση αυτοκινήτων και μηχανημάτων σε χαμηλές τιμές, προσελκύοντας αγοραστές που έβλεπαν μια ευκαιρία. Με το πρόσχημα της κράτησης του οχήματος, απαιτούσαν προκαταβολές που κατατίθονταν σε λογαριασμούς τρίτων προσώπων, γνωστών ως “mules”. Αυτά τα άτομα παραχωρούσαν τους λογαριασμούς τους έναντι αμοιβής.

Σε περιπτώσεις που τα θύματα έδειχναν δυσπιστία, οι δράστες χρησιμοποιούσαν πλαστά αποδεικτικά κατάθεσης για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους, ακόμα και ζητούσαν τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) με την υπόσχεση επιστροφής χρημάτων. Η οργάνωση εκμεταλλευόταν τη χρονοκαθυστέρηση των τραπεζικών συναλλαγών για να πείσει τα θύματα.

Η ανωνυμία που προσφέρουν πλατφόρμες όπως το Facebook και το Car.gr διευκόλυνε τη δράση τους, καθώς δημιουργούσαν αληθοφανή προφίλ και αγγελίες. Χρησιμοποιούσαν στοιχεία πραγματικών επιχειρήσεων και έστελναν φωτοαντίγραφα από έγγραφα, ενισχύοντας την αξιοπιστία τους.

Η επικοινωνία με τα θύματα γινόταν μέσω προσωρινών τηλεφωνικών αριθμών και εφαρμογών όπως το Messenger και το Viber, διασφαλίζοντας την ανωνυμία τους. Όταν ολοκληρώνονταν οι απάτες, οι δράστες σταματούσαν κάθε επικοινωνία, εξαφανίζοντας τα ίχνη τους.

Οι δράσεις της οργάνωσης προκάλεσαν σοβαρές οικονομικές απώλειες σε δεκάδες πολίτες και ανέδειξαν τις αδυναμίες των διαδικτυακών συναλλαγών. Οι αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν την κατάθεση χρημάτων χωρίς επαρκείς εξασφαλίσεις. Καλούν επίσης τις διαδικτυακές πλατφόρμες να ενισχύσουν τα μέτρα ασφαλείας τους.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

ΚΚΕ: “Καταστροφές από τις πλημμύρες, η πολιτική της κυβέρνησης ευθύνη για τα θύματα”

Ο γενικός γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος...

Αντίθετη αντίδραση του Ισραήλ στην έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας

Το υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ απέρριψε σήμερα ως "εντελώς...

Αντιδράσεις του Αζερμπαϊτζάν σε κριτική για τα ανθρώπινα δικαιώματα

Η κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν αποκάλεσε απαράδεκτη την επέμβαση διπλωματών...

Ντεμπούτο με ισοπαλία για τον Αμορίμ στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Ο νέος προπονητής της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Ρούμπεν Αμορίμ, έκανε...