Στα ράφια των σούπερ μάρκετ βρίσκονται ήδη τα καινούργια ταμπελάκια που υποδεικνύουν τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης τα οποία έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών. Πρόκειται για τη νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης που αφορά σε μειώσεις τιμών στο ράφι που “τρέχει” από τις 22 Οκτωβρίου.Όπως προκύπτει από την ανανεωμένη λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα, περισσότερα από 500 κωδικοί – και συγκεκριμένα 523 – από 54 συνολικά εταιρείες τροφίμων και λοιπών βασικών αγαθών φιγουράρουν πλέον στα ράφια των σούπερ μάρκετ όλης της χώρας με μειώσεις τιμών από 5% έως 24%.Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, ενέταξε τους εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας στην προσπάθεια μείωσης των τιμών στα ράφια, προτείνοντας επέκταση σε περισσότερους κωδικούς και επιμήκυνση της πρωτοβουλίας.Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι έλεγχοι στην αγορά, με το υπουργείο να προετοιμάζεται για την εφαρμογή εορταστικών καλαθιών για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.Σε θετική πορεία βρίσκεται ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με αύξηση 3,8% το εννεάμηνο του 2024, ενώ η κατανάλωση οδηγεί στην αύξηση του τζίρου.Σύμφωνα με την NielsenIQ, η Ελλάδα ακολουθεί την παγκόσμια τάση με την κατανάλωση να οδηγεί στην αύξηση του τζίρου, ενώ οι τιμές συνεχίζουν να αποκλιμακώνονται.Οι καταναλωτές, παρά τη βελτίωση της ψυχολογίας τους, παραμένουν διστακτικοί στις δαπάνες, με την αύξηση των τιμών των τροφίμων να παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία.