Κάθε οχήμα που κινείται με υψηλή ταχύτητα συνιστά μεγαλύτερο κίνδυνο για τραυματισμό πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης. Η έρευνα του IIHS αποκάλυψε ότι η ταχύτητα επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο τραυματισμού, με το ύψος του οχήματος να παίζει επίσης ρόλο στο αποτέλεσμα.
Η έρευνα βασίστηκε σε 202 ατυχήματα με πεζούς στο Μίσιγκαν, την Καλιφόρνια, το Νιου Τζέρσεϊ και το Τέξας, αναλύοντας τη σχέση της ταχύτητας με τον τραυματισμό. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ακόμη και στις 40 χλμ/ώρα, ο κίνδυνος τραυματισμού είναι σημαντικός, ενώ στις 55 χλμ/ώρα αυξάνεται ακόμη περισσότερο.
Το ύψος του οχήματος και η ταχύτητα συνδέονται με τη σοβαρότητα του τραυματισμού. Οι πεζοί που εκτίθενται σε αυτοκίνητα με υψηλή ταχύτητα έχουν αυξημένο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού και ακόμη και θανάτου. Η μείωση των ταχυτήτων μπορεί να μειώσει αισθητά τον κίνδυνο.
Επιπλέον, η έρευνα υποδεικνύει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να συμβάλλουν στην ασφάλεια των πεζών με την τροποποίηση των μπροστινών τμημάτων και τη χρήση προηγμένων συστημάτων πέδησης.