Το τελευταίο διάστημα, οι Influencers βρίσκονται στο στόχαστρο της Εφορίας, καθώς έχουν καταγραφεί περιπτώσεις που δεν δηλώνουν τα έσοδά τους από προϊόντα που προβάλλουν μέσω των social media.
Οι ελεγκτές της Εφορίας πραγματοποιούν εντατικούς ελέγχους στους λογαριασμούς των Influencers με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να εντοπίσουν πιθανές φορολογικές παραβάσεις.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι έλεγχοι δεν περιορίζονται μόνο σε πρόσφατες αναρτήσεις, αλλά έχουν αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι εξετάζονται και παλαιότερες αναρτήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ.
Στο στόχαστρο βρίσκονται κυρίως οι Influencers που αναφέρουν μικρά έσοδα, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν πολυτελή τρόπο ζωής με ακριβά αυτοκίνητα και διαμονές σε πολυτελή ξενοδοχεία. Παράλληλα, υπάρχουν και εκείνοι που τηρούν σωστά τις υποχρεώσεις τους, ανοίγοντας βιβλία και καταχωρώντας τα τιμολόγια στο MyData.
Οι κατηγορίες των Influencers που ελέγχονται περιλαμβάνουν:
- NanoInfluencers: 1.000 έως 10.000 ακόλουθοι, κέρδη από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MicroInfluencers: 10.000 έως 50.000 ακόλουθοι, κέρδη από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
- Mid-Tier Influencers: 50.000 έως 500.000 ακόλουθοι, κέρδη από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MacroInfluencers: 500.000 έως 1.000.000 ακόλουθοι, κέρδη από 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MegaInfluencers: Πάνω από 1.000.000 ακόλουθοι, κέρδη πάνω από 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.