Το κυκλοφοριακό χάος που παρατηρήθηκε την ημέρα των Χριστουγέννων στον Παρνασσό, ιδιαίτερα στον δρόμο από το Λιβάδι προς την Αράχωβα, ανέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα υπό ακραίες συνθήκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΛ.ΑΣ, αρκετά από τα αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών ήταν ηλεκτρικά, γεγονός που συνέβαλε στο μποτιλιάρισμα που κράτησε μέχρι τις 9 το βράδυ.
Η επιστροφή των εκδρομέων από το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού αποδείχθηκε δύσκολη για τους οδηγούς, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρέασαν τη λειτουργία των ηλεκτρικών οχημάτων. Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσίασαν προβλήματα στην μπαταρία τους, ακινητοποιούμενα εν μέσω του δρόμου. Η κατάσταση επιδεινώθηκε από την έλλειψη διαθέσιμων σταθμών φόρτισης στην περιοχή.
Ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως η πτώση της θερμοκρασίας, επηρεάζουν την απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγώντας ενίοτε σε ακινητοποίηση. Αυτό συμβαίνει λόγω της αυξημένης ενέργειας που απαιτούν τα οχήματα και των προβλημάτων που σχετίζονται με τις μπαταρίες τους. Οι κάτοχοι των εν λόγω αυτοκινήτων δεν είχαν επαρκή ενέργεια στις μπαταρίες τους, όχι από αμέλεια, αλλά διότι οι προορισμοί όπως η Αράχωβα δεν διαθέτουν φορτιστές υψηλής τάσης.
Οι αιτίες ακινητοποίησης σε χαμηλές θερμοκρασίες περιλαμβάνουν:
- Πλήρης αποφόρτιση της μπαταρίας: Η αυτονομία των μπαταριών μειώνεται δραστικά σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, με την ανάγκη θέρμανσης να αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας.
- Αδυναμία ενεργοποίησης της μπαταρίας: Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μπορεί να μην παρέχουν την απαιτούμενη τάση.
- «Πάγωμα» του συστήματος διαχείρισης ενέργειας: Το Battery Management System (BMS) μπορεί να περιορίσει ή να μπλοκάρει την παροχή ενέργειας για την προστασία της μπαταρίας.
Η ΕΛ.ΑΣ ανακοίνωσε ότι πραγματοποιούνται συνεχείς τροχονομικοί έλεγχοι στην περιοχή, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των οχημάτων και η ομαλή ροή της κυκλοφορίας. Επίσης, υπογραμμίστηκε η ανάγκη εφοδιασμού των οδηγών με αντιολισθητικές αλυσίδες.
Η κατάσταση αυτή αποτελεί μια προειδοποίηση για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα σε περιοχές με ακραία καιρικά φαινόμενα.