Η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ εισάγει νέες τεχνολογίες για την καταπολέμηση της απάτης στον οργανισμό. Χρησιμοποιώντας anti-fraud εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στο πλαίσιο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, ο ΕΟΠΥΥ επιδιώκει τον έλεγχο της χρήσης των πόρων του με έμφαση στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Η Διοικήτρια Θεανώ Καρποδίνη τονίζει τη σημασία της πραγματικού χρόνου παρακολούθησης και εξυπηρέτησης του ασθενούς.
Παράλληλα, ο ΕΟΠΥΥ εφαρμόζει δράσεις όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα φαρμακεία, το κλείσιμο ηλεκτρονικά ραντεβού, και την άμεση εξυπηρέτηση αιτημάτων των ασθενών μέσω του φακέλου ασφάλισης υγείας. Το 2024, ο ΕΟΠΥΥ δέχθηκε 33.000 καταγγελίες, ενώ η εισαγωγή του OTP αποτρέπει τις απάτες και εξασφαλίζει την οικονομική αποδοτικότητα.
Μελλοντικά, ο ΕΟΠΥΥ προγραμματίζει την επέκταση της κατ’ οίκον αποστολής φαρμάκων, την εφαρμογή Real Time ελέγχων σε νοσηλείες, και την ανάπτυξη δεικτών απόδοσης. Επιπλέον, η κοστολόγηση με τη μέθοδο DRGs θα βελτιώσει τη διαχείριση των πόρων και την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα του ΕΣΥ.