Οι Γερμανοί σχεδιάζουν να περιορίσουν τα χριστουγεννιάτικα έξοδα φέτος, μειώνοντας τις δαπάνες τους σε φαγητό και τρόφιμα για το σπίτι. Παρόλα αυτά, ο προϋπολογισμός για τα δώρα παραμένει σταθερός, με τους καταναλωτές να αλλάζουν συνήθειες προς τις έγκαιρες αγορές και την αξιοποίηση προσφορών. Απαισιόδοξος εμφανίζεται ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου.Η ύφεση στην οικονομία έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά των καταναλωτών, με έναν στους δύο να προγραμματίζει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε εορταστικά δείπνα. Οι καταναλωτές αξιοποιούν προσφορές καταστημάτων και επιλέγουν φθηνότερα προϊόντα, με την τάση για αποταμίευση να αυξάνεται σημαντικά. Πολλοί επίσης αποφασίζουν να μην αγοράσουν χριστουγεννιάτικο δέντρο φέτος, εστιάζοντας στην εξοικονόμηση χρημάτων.Οι καταναλωτές αντιδρούν στην οικονομική κρίση με νέες συνήθειες και επιλογές, προτιμώντας την οικονομία και την εξοικονόμηση. Η τάση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για προσαρμογή στις νέες συνθήκες και την αναζήτηση προσιτών λύσεων στην καθημερινή ζωή.