Εγκατάσταση Σημείων Φόρτισης
Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα αυξάνεται, ωστόσο η έλλειψη επαρκών σημείων φόρτισης παραμένει ένα μείζον ζήτημα. Στο συνέδριο ITC 2024, ο Δημήτρης Γκατσώνης της Hellastron παρουσίασε το σχέδιο εγκατάστασης 101 φορτιστών σε 51 σημεία στους αυτοκινητόδρομους μέχρι το τέλος του 2024. Οι 60 από αυτούς θα είναι ταχυφορτιστές άνω των 100 kW.Η Hellastron στοχεύει σε απόσταση 45-50 χλμ μεταξύ των σημείων φόρτισης και σε αριθμό που θα προσαρμόζεται στη ζήτηση. Η αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων εγείρει όμως και ανησυχίες για την επαρκή παροχή ενέργειας.
Εναλλακτικές Τεχνολογίες
Ο Ευάγγελος Μπεκιάρης του ΕΚΕΤΑ παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της επαγωγικής φόρτισης ως εναλλακτικής λύσης στους ταχυφορτιστές που ενδέχεται να μην μπορούν να καλύψουν τη μελλοντική ζήτηση. Το "H2HUB", που αναπτύσσεται στην Πτολεμαΐδα, θα ανεφοδιάζει βαρέα οχήματα με καθαρό υδρογόνο.
Καθυστερημένη Αντιμετώπιση Κλιματικής Αλλαγής
Ο Κώστας Καλογήρου της PLANET τόνισε ότι η καθυστέρηση στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής έχει επιπτώσεις στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η έλλειψη σαφούς προσανατολισμού σχετικά με τις κατάλληλες τεχνολογίες και μοντέλα οχημάτων δυσκολεύει τους οδηγούς να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις.
Χρηματοδότηση Επενδύσεων
Ο Δημήτρης Καββούρης του Ομίλου Συγγελίδη επεσήμανε την ανάγκη αξιοποίησης ιδιωτικών επενδύσεων ή συνεργασιών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη χρηματοδότηση των απαραίτητων αναβαθμίσεων του δικτύου ενέργειας και των φορτιστών. Ένα από τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά", το οποίο αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις στην Ελλάδα. Ωστόσο, το πρόγραμμα θα πρέπει να συνεχιστεί και πέραν του 2025 για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών.