Ευκαιρίες για την Οικονομία και την Απασχόληση
Η ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα παρουσιάζει σημάδια αναγέννησης, έχοντας δυνητικά σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία και την αγορά εργασίας.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Η Νέα Αρχή
Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, έχουν ήδη ξεκινήσει τις εμπορικές τους δραστηριότητες από τον Φεβρουάριο του 2024. Η διοίκηση εστιάζει στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού και στην επέκταση των εμπορικών της δραστηριοτήτων.Έως σήμερα, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν ολοκληρωθεί ναυπηγικές εργασίες σε 17 πλοία, συμπεριλαμβανομένων οχηματαγωγών, τάνκερ και δεξαμενόπλοιων. Το ναυπηγείο έχει πρόσφατα πραγματοποιήσει με επιτυχία την επισκευή αξονικού συστήματος σε δεξαμενόπλοιο τύπου Suezmax, επιβεβαιώνοντας τη ηγετική του θέση στις σύνθετες ναυπηγικές επισκευές.
Ανάπτυξη Υποδομών
Τα ναυπηγεία επενδύουν σημαντικά σε αναβαθμίσεις υποδομής, όπως επισκευές αντλιών και υποσταθμών, ενίσχυση των συστημάτων πυρασφάλειας και η επαναλειτουργία της μεγάλης δεξαμενής που μπορεί να φιλοξενήσει έως και αεροπλανοφόρα.
Έτοιμα για "Χτίσιμο" Πλοίων
Τα ναυπηγεία Νεώριο και Ελευσίνα, υπό την ιδιοκτησία του Ομίλου ONEX από το 2019, έχουν έως σήμερα ολοκληρώσει ναυπηγικές εργασίες σε 612 ελληνικά και ξένα πλοία. Τα ναυπηγεία είναι πλήρως λειτουργικά και εκφράζουν την ετοιμότητά τους να αναλάβουν κατασκευές πλοίων.Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards & Technologies, Πάνος Ξενοκώστας, τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού του νομοθετικού πλαισίου και τη δημιουργία ειδικής γραμματείας για τον κλάδο.
Θωράκιση του Κλάδου για την Ανθρακοποίηση της Ναυτιλίας
Αναφορικά με την πρόκληση της ανθρακοποίησης της ναυτιλίας, ο Ξενοκώστας υπογραμμίζει την ανάγκη για θωράκιση του κλάδου. Επίσης, επισημαίνει τις επενδύσεις που έχουν γίνει σε κεφαλαιακές δαπάνες και σε προσωπικό.Το επισκευαστικό κομμάτι των ναυπηγείων της Ελευσίνας και της Σύρου σημειώνει σημαντική αύξηση, με το τζίρο του 2024 να ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια ευρώ.
Θετική Ναυπηγική Δραστηριότητα στον ΟΛΠ
Η ναυπηγική δραστηριότητα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη της ΟΛΠ έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, με 255 πλοία να πραγματοποιούν εργασίες ή δεξαμενισμό.Οι συνολικές ημέρες πληρότητας των δεξαμενών αυξήθηκαν κατά 10%, ενώ ο αριθμός των πλοίων που εξυπηρετήθηκαν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη μειώθηκε κατά 3,6% λόγω των εργασιών αναβάθμισης των υποδομών.