Η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί μια σειρά κρίσιμης σημασίας σιδηροδρομικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα, με συνολικό κόστος 1 δισεκατομμύριο ευρώ, τα οποία θα ενισχύσουν την οικονομική ανάπτυξη και θα βελτιώσουν τις συνδέσεις μεταφορών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Κομβικά Έργα στη Βόρεια Ελλάδα
1. Σύνδεση Νέας Καρβάλης - Τοξοτών
Το έργο αυτό, με προϋπολογισμό 192,3 εκατ. ευρώ, θα κατασκευάσει μια νέα σιδηροδρομική γραμμή 32 χλμ. από τη Νέα Καρβάλη στους Τοξότες. Θα περιλαμβάνει επίσης μια γραμμή 5,3 χλμ. από τη Νέα Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, συνδέοντας τον λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.Αυτό έχει σημαντικά στρατηγικά οφέλη, καθώς:
Επιτρέπει την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas).
Εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Three Seas Initiative" (Baltic-Black-Adriatic).
2. Αναβάθμιση Γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
Η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ, επιδιώκει να βελτιώσει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και την Τουρκία στο Πύθιο.Θα ενισχύσει, επίσης, τις εμπορευματικές και επιβατικές μετακινήσεις προς την Ανατολική Ευρώπη, διασυνδέοντας τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας με το λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και με τα λιμάνια στον Δούναβη.Ο συγκεκριμένος σιδηρόδρομος μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου για τις περιοχές κατά μήκος του ποταμού Έβρου.
Άλλα Σημαντικά Έργα
Ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης και σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Αναβάθμιση 370 χλμ. γραμμών στον εθνικό σιδηροδρομικό άξονα, από την Πάτρα μέχρι τον Προμαχώνα και την Ειδομένη.
Σύγχρονος Εκσυγχρονισμός Θεσσαλονίκη - Ειδομένη
Ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μιας από τις πιο σημαντικές διασυνοριακές συνδέσεις προς τις Βαλκανικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη, προχωρά κανονικά.Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, θα αναβαθμιστεί η υφιστάμενη ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Βόρεια Μακεδονία και από εκεί στην Κεντρική Ευρώπη, ανοίγοντας και πάλι τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια.
Αναβάθμιση Κεντρικού Σταθμού Αθηνών
Τα έργα αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εξελίσσονται ομαλά, με σκοπό την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, την ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.Αυτό το έργο ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας και την υπόγεια διασύνδεσή του με το Μετρό.
Επιλύονται Τεχνικά Προβλήματα στα Σεπόλια
Η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια είναι μια εργολαβία που ξεκίνησε το 2018. Η ΕΡΓΟΣΕ αντιμετώπισε τεχνικά ζητήματα που σχετίζονται με τα εδάφη της περιοχής και τον αστικό ιστό, τα οποία τώρα επιλύονται και οι εργασίες προχωρούν.
Σιδηροδρομική Σύνδεση με Πάτρα
Το έργο εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτροκίνησης στην νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη, προχωρά χωρίς καθυστερήσεις.Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα και το έργο περιλαμβάνει τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία.
Δήλωση Διευθύνοντα Συμβούλου ΕΡΓΟΣΕ
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι με την ολοκλήρωση αυτών των έργων επιτυγχάνεται η αναβάθμιση και επέκταση του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου, βελτιώνοντας την ασφάλεια, αυξάνοντας την αξιοπιστία του σιδηροδρόμου και προσέλκοντας μεγαλύτερο μεταφορικό έργο.Τόνισε ότι πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας και προσφέρουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες.