Ανατιμήσεις προϊόντων και αγοραστική συμπεριφορά: Οι επιπτώσεις στην αγορά

Μεγάλες επιπτώσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών έχουν οι ανατιμήσεις των προϊόντων καθημερινής χρήσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου, καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα.Όπως εξηγεί μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Μπάλτας, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές του δείγματος μειώνουν τις αγορές τους και στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα. Την ίδια ώρα, ένας στους τρεις καταναλωτές περιορίζει τη θέρμανση της κατοικίας και τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος, αποτυπώνοντας τις κοινωνικές επιπτώσεις της πολύ ακριβής ενέργειας.Παράλληλα, οι καταναλωτές συνεχίζουν να επιλέγουν για τις αγορές τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) τα οποία καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων και προτιμήσεων. Τα στοιχεία της έρευνας επιβεβαιώνουν, σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, ότι η ελληνική αγορά ακολουθεί σταθερά τη διεθνή μακροχρόνια τάση ανάπτυξης τέτοιων καταναλωτικών προϊόντων.Όπως αναφέρει ο ίδιος, το καταναλωτικό κίνημα “Made in Greece” συμβάλλει περαιτέρω στην επιτυχία της ιδιωτικής ετικέτας, ενώ η ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας τροφοδοτείται επίσης με τις σημαντικές βελτιώσεις και τις επεκτάσεις αυτών των προϊόντων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προσδίδουν επίσης ιδιαίτερο περιεχόμενο και διαστάσεις αποκλειστικότητας στο κωδικολόγιο των αλυσίδων.Σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, ένα αισιόδοξο στοιχείο στα δεδομένα της έρευνας είναι το πολύ ισχυρό καταναλωτικό κίνημα “Made in Greece” που αφορά συμπεριφορές αλληλεγγύης και αυτοσυντήρησης. Η συνειδητοποιημένη προτίμηση στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας και στη μείωση της ανεργίας.Αναφορικά με τον πληθωρισμό και το καλάθι του νοικοκυριού, το 93% των καταναλωτών δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών στο σούπερ μάρκετ, ενώ προτιμούν φθηνότερες αγορές και περιορίζονται στα απαραίτητα προϊόντα.Τα δεδομένα από την έρευνα του ΟΠΑ αναδεικνύουν την επίδραση των ανατιμήσεων και τη σημασία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Ελλάδα Στέλνει Πυροσβεστικά Αεροσκάφη για Βοήθεια στη Βόρεια Μακεδονία

Η Ελλάδα παρέχει εναέρια συνδρομή στη Βόρεια Μακεδονία με την αποστολή δύο πυροσβεστικών αεροσκαφών για την κατάσβεση μεγάλης δασικής πυρκαγιάς στην περιοχή Νικολίτς.

Πρόεδρος Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα: Στήριξη στην ΕΕ εν μέσω εμπορικών δασμών

Ο Πρόεδρος Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα εκφράζει τη στήριξή του προς την ΕΕ και τις προσπάθειες για δίκαιη συμφωνία με τις ΗΠΑ σε θέματα εμπορικών δασμών.

Σύλληψη γνωστού TikToker για εκβιασμούς στον τομέα των μεταφορών

Σύλληψη γνωστού TikToker για εκβιασμούς στον τομέα των μεταφορών, με έντονο ποινικό παρελθόν και παρουσία στα social media.

Αποκαλύφθηκαν άγριες συνθήκες μαφίας σε μεταφορική εταιρεία στη Δυτική Αττική

Αποκαλύφθηκαν άγριες συνθήκες μαφίας σε μεταφορική εταιρεία στη Δυτική Αττική, με σύλληψη εκβιαστή και αποκάλυψη εκβιαστικών πράξεων εναντίον εργαζομένων.