Ψηφιακή Εξέλιξη: Ο Τραπεζικός Κλάδος στην Ελλάδα

Την τελευταία δεκαετία, ο τρόπος με τον οποίο οι πολίτες πραγματοποιούν τις καθημερινές τους τραπεζικές συναλλαγές στην Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά. Από τις ατελείωτες ουρές στα καταστήματα για την πραγματοποίηση εγχρήματων συναλλαγών, έχουμε περάσει σε μια νέα πραγματικότητα, όπου το σύνολο σχεδόν των συναλλαγών γίνονται πλέον εκτός φυσικού καταστήματος, μέσω εφαρμογών κινητού, ψηφιακών πορτοφολιών, internet banking και online γενικότερα περιβάλλοντος. Σήμερα, στα τραπεζικά καταστήματα μόνον ένας ελάχιστος αριθμός των συναλλασσόμενων, πραγματοποιεί τις συναλλαγές μέσω του παραδοσιακού γκισέ, με τον μέσο Έλληνα πολίτη να είναι πλέον εξοικειωμένος με τις ψηφιακές συναλλαγές.Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ψηφιακού μετασχηματισμού στον τραπεζικό τομέα αποτελεί η Alpha Bank, η οποία πλέον πραγματοποιεί το 98% των συναλλαγών της με πελάτες εκτός καταστήματος. Όπως ανέφερε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο Chief Digital Officer της Τράπεζας, Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, το ποσοστό αυτό ήταν 80% μόλις πριν λίγα χρόνια, ενώ πλέον οι πωλήσεις μέσω ψηφιακών καναλιών έχουν φτάσει το 32% το πρώτο τρίμηνο του 2025, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του Νότου (26%). “Εντός του έτους, η Alpha Bank θα έχει ψηφιοποιήσει το σύνολο των καθημερινών συναλλαγών των πελατών της, οι οποίοι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν θα χρειάζεται να επισκεφθούν κατάστημα για κάποια εργασία”, σημείωσε ο κ. Τσαρμπόπουλος.Ο αόρατος συνεργάτης”Η Τράπεζα προσπαθεί να γίνει ένας αόρατος συνεργάτης σε κάθε ψηφιακή εμπειρία του πελάτη. Να προσφέρει εμπόριο όχι απλώς εύκολο, αλλά έξυπνο και ανθρώπινο”, δήλωσε ο Γιάννος Ιωαννίδης, Chief of Retail Banking Products της Alpha Bank, μιλώντας στο ίδιο Φόρουμ. Η τάση είναι σαφής: η ψηφιοποίηση δεν αφορά μόνο τους νέους ή τους “τεχνολογικά ώριμους”. Όπως τόνισε ο κ. Ιωαννίδης, “το e-commerce είναι μια πολυγενεακή συνήθεια. Ο ψηφιακός πελάτης δεν έχει ηλικία – έχει προσδοκίες”. Με αυτό το σκεπτικό, η Alpha Bank σχεδιάζει ψηφιακά ταξίδια που δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια, την ταχύτητα και την εμπειρία.Στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής βρίσκεται και η πρόληψη της ψηφιακής απάτης, που αποτελεί, σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη, βασική προτεραιότητα: “Η λέξη-κλειδί είναι η πρόληψη. Επενδύουμε συνεχώς σε συστήματα και σε συνεργασίες – όπως με τη Visa – για να προσφέρουμε ασφάλεια χωρίς να θυσιάζεται η εμπειρία του πελάτη”.Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν σταματά στις συναλλαγές: επεκτείνεται και στον τρόπο που οργανώνονται εσωτερικά οι τράπεζες και στο πώς αναπτύσσουν οικοσυστήματα συνεργατών. Όπως ανέφερε ο κ. Τσαρμπόπουλος, η Alpha Bank συνεργάζεται με ένα τεχνολογικό κολοσσό από τις ΗΠΑ, ο οποίος εξ αφορμής των σχέσεων του με την Τράπεζα δημιούργησε μόνιμα γραφεία στην Ελλάδα. Συνεργάστηκε επίσης με startup Moveo.ai, για το λανσάρισμα του ψηφιακού βοηθού. Η Ελλάδα, σύμφωνα με την Alpha Bank, έχει τη δυνατότητα να μετατραπεί σε περιφερειακό κόμβο τεχνογνωσίας, αξιοποιώντας την καινοτομία, τη δυναμική της εκπαίδευσης και την ψηφιακή της ωρίμανση.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Συναγερμός στην Πυροσβεστική λόγω πυρκαγιάς στη Ντάρντιζα Κερατέας

Συναγερμός στην Πυροσβεστική λόγω πυρκαγιάς στη Ντάρντιζα Κερατέας. Άμεση επέμβαση με 63 πυροσβέστες και 23 οχήματα για την κατάσβεση της φωτιάς.

Προοπτική Συνάντησης Πούτιν – Ζελένσκι: Διπλωματικά Δεδομένα και Προβληματισμοί

Η πιθανή συνάντηση Πούτιν - Ζελένσκι υπό την αιγίδα του Τραμπ φέρνει στο προσκήνιο τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες για την ειρηνική διαδικασία στην Ουκρανία.

Θανατηφόρο τροχαίο στο Γουδί: Ιδιωτικό ασθενοφόρο εμβολίστηκε από βαν

Βίντεο ντοκουμέντο αποκαλύπτει τη στιγμή του θανατηφόρου τροχαίου στο Γουδί, όπου ιδιωτικό ασθενοφόρο εμβολίστηκε από βαν, με έναν άνδρα να χάνει τη ζωή του.

Επίσκεψη Ανδρουλάκη στις Πυρκαγιές της Αχαΐας

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, επισκέπτεται τις περιοχές που επλήγησαν από την πυρκαγιά στην Αχαΐα και συναντά αγροτικούς συλλόγους και πυροσβέστες.