Η Επίδραση των Διαφημίσεων Πρόχειρου Φαγητού στην Κατανάλωση Παιδιών

Η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού έχει ως αποτέλεσμα παιδιά και έφηβοι να καταναλώνουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανεξάρτητα από τον τύπο της διαφήμισης στα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Οι ερευνητές θέλησαν να ποσοτικοποιήσουν τον αντίκτυπο της έκθεσης παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και να αξιολογήσουν εάν η πρόσληψη τροφής επηρεάζεται είτε από το περιεχόμενο της διαφήμισης είτε από τον τύπο του μέσου ενημέρωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 παιδιά ηλικίας 7-15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ, στην Αγγλία. Οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και στη συνέχεια σε διαφημίσεις μη τροφίμων, σε τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: οπτικοακουστικά (όπως τηλεόραση), οπτικά (αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ηχητικά (podcasts) και στατικά (χάρτινες διαφημιστικές πινακίδες).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη ή/και αλάτι, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις θερμίδες που περιέχονται σε δύο φέτες ψωμιού. Συγκεκριμένα, κατανάλωναν περισσότερα σνακ (+58,4 θερμίδες), περισσότερο μεσημεριανό γεύμα (+72,5 θερμίδες) και συνολικά περισσότερο φαγητό (σνακ και μεσημεριανό γεύμα συνδυαστικά +130,90 θερμίδες) από ό,τι μετά την έκθεση σε διαφημίσεις χωρίς τρόφιμα.
Ενδιαφέρον είναι ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης δεν μετρίασε αυτό το αποτέλεσμα και οι διαφημίσεις μόνο επωνυμίας ήταν εξίσου αποτελεσματικές με τις διαφημίσεις προϊόντων στην αύξηση της πρόσληψης τροφής. Επίσης, την πρόσληψη θερμίδων δεν μετρίασε ούτε το είδος των μέσων ενημέρωσης ούτε η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών.
Η τυχαιοποιημένη έρευνα παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που πολλές χώρες στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής περιορισμών στη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων επιπέδων παιδικής παχυσαρκίας.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Επίσκεψη Υφυπουργού στο HOUSE2: Στήριξη στη Μερίμνη Ανηλίκων

Η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου επισκέφθηκε το HOUSE2, μία δομή φιλοξενίας του ΣΜΑΝ, προσφέροντας στήριξη στη μερίμνη ανηλίκων και νέων σε ανάγκη.

Συλλήψεις Τούρκων υπηκόων στην Αττική για οργανωμένο έγκλημα

Αστυνομική επιχείρηση για τη σύλληψη Τούρκων υπηκόων που φέρονται να εμπλέκονται στο οργανωμένο έγκλημα στην Αττική. Έξι συλλήψεις μέχρι στιγμής και συνεχίζονται οι έρευνες.

Προτάσεις Ενίσχυσης για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών προτείνει δέκα σημεία παρεμβάσεων για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα κύρια προβλήματά τους.

ΠΑΣΟΚ: Η Όλγα Μαρκογιαννάκη μιλά για την οικονομία και την πολιτική

Η Όλγα Μαρκογιαννάκη μιλά για την ανάγκη αλλαγής στην οικονομική πολιτική και τις εξελίξεις στην Ουκρανία, επισημαίνοντας τις προτεραιότητες του ΠΑΣΟΚ.