Η Επίδραση των Διαφημίσεων Πρόχειρου Φαγητού στην Κατανάλωση Παιδιών

Η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού έχει ως αποτέλεσμα παιδιά και έφηβοι να καταναλώνουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανεξάρτητα από τον τύπο της διαφήμισης στα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Οι ερευνητές θέλησαν να ποσοτικοποιήσουν τον αντίκτυπο της έκθεσης παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και να αξιολογήσουν εάν η πρόσληψη τροφής επηρεάζεται είτε από το περιεχόμενο της διαφήμισης είτε από τον τύπο του μέσου ενημέρωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 παιδιά ηλικίας 7-15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ, στην Αγγλία. Οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και στη συνέχεια σε διαφημίσεις μη τροφίμων, σε τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: οπτικοακουστικά (όπως τηλεόραση), οπτικά (αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ηχητικά (podcasts) και στατικά (χάρτινες διαφημιστικές πινακίδες).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη ή/και αλάτι, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις θερμίδες που περιέχονται σε δύο φέτες ψωμιού. Συγκεκριμένα, κατανάλωναν περισσότερα σνακ (+58,4 θερμίδες), περισσότερο μεσημεριανό γεύμα (+72,5 θερμίδες) και συνολικά περισσότερο φαγητό (σνακ και μεσημεριανό γεύμα συνδυαστικά +130,90 θερμίδες) από ό,τι μετά την έκθεση σε διαφημίσεις χωρίς τρόφιμα.
Ενδιαφέρον είναι ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης δεν μετρίασε αυτό το αποτέλεσμα και οι διαφημίσεις μόνο επωνυμίας ήταν εξίσου αποτελεσματικές με τις διαφημίσεις προϊόντων στην αύξηση της πρόσληψης τροφής. Επίσης, την πρόσληψη θερμίδων δεν μετρίασε ούτε το είδος των μέσων ενημέρωσης ούτε η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών.
Η τυχαιοποιημένη έρευνα παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που πολλές χώρες στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής περιορισμών στη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων επιπέδων παιδικής παχυσαρκίας.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Καταστροφική πυρκαγιά στα Μεσοχώρια της Εύβοιας: Δραματική μάχη για την κατάσβεση

Ανεξέλεγκτη είναι η φωτιά στα Μεσοχώρια του Δήμου Καρύστου στην Εύβοια, με τις πυροσβεστικές δυνάμεις να δίνουν δραματική μάχη για τον περιορισμό της καταστροφής. Οι θυελλώδεις άνεμοι και οι ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη φωτιά που απειλεί κατοικημένες περιοχές, ενώ το μέτωπο έχει διασπαστεί σε 4 σημεία.

Νέες ηγεσίες στον Άρειο Πάγο και την Εισαγγελία του Ανώτατου Δικαστηρίου

Ανακοινώθηκαν οι νέες ηγεσίες στον Άρειο Πάγο και την Εισαγγελία του Ανώτατου Δικαστηρίου, με τον Κωνσταντίνο Τζαβέλλα και την Αναστασία Παπαδοπούλου να αναλαμβάνουν κρίσιμες θέσεις.

Δραματική κατάσταση στην Καρύστου: Εκκένωση στους Τσακαίους λόγω πυρκαγιάς

Δραματική κατάσταση στην Καρύστου με εκκένωση στους Τσακαίους λόγω πυρκαγιάς και ενίσχυση των πυροσβεστικών δυνάμεων.

Η Ελευθερία και η Αλήθεια στην Εορτή της 4ης Ιουλίου

Ανάλυση της εθνικής εορτής της 4ης Ιουλίου μέσα από την πνευματική και θρησκευτική οπτική του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου.