Μια πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ αναλύει τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, βασιζόμενη σε ένα δείγμα 1.500 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι υπάρχει σταθερότητα σε σχέση με τις επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ, με μια μέση τιμή 3,2 επισκέψεων ανά μήνα, ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Επίσης, παρατηρείται ότι οι καταναλωτές πραγματοποιούν αυτές τις επισκέψεις σε περίπου 2,2 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αντικατοπτρίζοντας τις πολυκαναλικές τάσεις που επικρατούν.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι παρά τις αυξήσεις στις τιμές, οι καταναλωτές αναφέρουν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίων αγορών, πιθανόν λόγω μικρότερων αγορών ή ανακατανομής χρημάτων σε άλλα αγαθά. Επιπλέον, τα αρτοπωλεία κατέχουν τον υψηλότερο αριθμό ετήσιων επισκέψεων, ακολουθούμενα από καφετέριες, μίνι μάρκετ και εξειδικευμένα σημεία πώλησης.
Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές τροφίμων, παρατηρείται μείωση στη χρηματική δαπάνη ως βασικό κριτήριο, ενώ η ποιότητα αυξάνεται στην προτίμηση των καταναλωτών. Επιπλέον, η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμά χαμηλές τιμές έναντι προσφορών, αν και εξακολουθούν να αξιοποιούν ενεργά τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ.
Συνολικά, η έρευνα αναδεικνύει τις τάσεις και τις προτιμήσεις των καταναλωτών στην αγοραστική συμπεριφορά τους σε σούπερ μάρκετ, παρέχοντας στοιχεία αξιόπιστα και ενημερωτικά για την αγορά τροφίμων.