Η διοίκηση του Ζαππείου Μεγάρου παραχώρησε άδεια σε γνωστή εταιρεία αθλητικών ειδών για την πραγματοποίηση ενός drone show, το οποίο διεξήχθη χθες βράδυ στον αττικό ουρανό, με φόντο την Ακρόπολη. Η εκδήλωση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.
Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια, η εταιρεία υπέβαλε αίτημα στις 30 Απριλίου. Το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Ολυμπίων Κληροδοτημάτων, που εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ενέκρινε ομόφωνα την παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου για τη διεξαγωγή του show στις 15 Μαΐου 2025, για λογαριασμό της Essence mediacom και την προώθηση προϊόντων της Adidas Hellas, έναντι μισθώματος 380 ευρώ.
Η εικόνα ενός μεγάλου αθλητικού παπουτσιού που εμφανίστηκε πάνω από τον Παρθενώνα, εναλλασσόμενη με το λογότυπο της Adidas και το σύνθημα «feel fast», διαδόθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας απορίες σχετικά με την έγκριση για μια τέτοια διαφήμιση σε ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, η χρήση του οποίου πρέπει να υπόκειται σε αυστηρούς κανόνες.
Η συγκεκριμένη εκδήλωση συνδέθηκε με την πρόσφατη άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να επιτρέψει στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο τη λήψη σκηνών στον Παρθενώνα για την νέα του ταινία.
Πηγές από το υπουργείο Πολιτισμού δήλωσαν ότι δεν υπήρχε καμία ενημέρωση σχετικά με την εκδήλωση και ότι το υπουργείο θα διερευνήσει την κατάσταση, προγραμματίζοντας μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώθηκαν με επίσημη ανακοίνωση.
Η επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες θα καταθέσουν μήνυση για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας και ότι βρίσκονται σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την τήρηση της διαδικασίας αδειοδότησης της πτήσης του drone.