Επιβολή Ευρω-Φόρου σε Online Αγορές από Κίνα

Η Κομισιόν προετοιμάζει την επιβολή ενός νέου «ευρω-φόρου» που θα αφορά όλα τα πακέτα αγορών που εισάγονται από την Κίνα μέσω Διαδικτύου. Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται μια χρέωση 2 ή 3 ευρώ ανά δέμα, ανεξαρτήτως της αξίας του, επηρεάζοντας πάνω από 4,5 δισεκατομμύρια αποστολές ετησίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το μέτρο αυτό θα αφορά κυρίως τα «φθηνά» προϊόντα που αγοράζονται μαζικά από εφαρμογές όπως Temu, Shein και Trendyol, που προέρχονται όχι μόνο από την Κίνα αλλά και από άλλες χώρες, όπως η Τουρκία. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2024 καταγράφηκαν 4,6 δισεκατομμύρια δέματα στην Ευρώπη, με ανοδική τάση για το 2025.

Η πρόταση της Κομισιόν περιλαμβάνει την επιβολή ενός «τέλους διεκπεραίωσης» ύψους 2 ευρώ για κάθε πακέτο, ωστόσο η τελική χρέωση μπορεί να φτάσει και τα 3 ευρώ ή και περισσότερο, ανάλογα με τις αποφάσεις που θα ληφθούν. Αυτή η κίνηση αναμένεται να επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες εκατομμυρίων χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων.

Επιπλέον, το μέτρο δεν περιορίζεται μόνο στις φυσικές αγορές, αλλά επεκτείνεται και σε ψηφιακές υπηρεσίες, με στόχο την επιβολή «φόρου ψηφιακών υπηρεσιών» της τάξεως του 3%-5% στα έσοδα των ψηφιακών κολοσσών. Αυτές οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν streaming, κοινωνική δικτύωση και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες.

Η Κομισιόν στοχεύει να προχωρήσει σε αυτές τις αποφάσεις το καλοκαίρι και στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, με την Ελλάδα να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαδικασίες αυτές. Οι Έλληνες καταναλωτές θα χρειαστεί να προσαρμοστούν σε μια νέα εποχή online αγορών, όπου η αξία των προϊόντων θα εκτιμάται όχι μόνο με βάση την τιμή αλλά και την ποιότητα.

Αρχικά, οι αποφάσεις θα εστιάσουν στις αγορές μέσω κινητών εφαρμογών, με την επιβολή εφάπαξ τέλους εισαγωγής για πακέτα αξίας κάτω από 150 ευρώ, που μέχρι σήμερα δεν επιβαρύνονται με δασμούς. Αν η πρόταση της Κομισιόν για 2 ευρώ ανά πακέτο εφαρμοστεί, τα συνολικά έσοδα για την Ε.Ε. θα μπορούσαν να φτάσουν τα 9-10 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η χρέωση θα επηρεάσει τις ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για την απόδοση του τέλους, χωρίς να εμπλέκεται ο τελικός καταναλωτής. Ωστόσο, οι πλατφόρμες ενδέχεται να μετακυλήσουν το κόστος στους καταναλωτές ή να απορροφήσουν μέρος της χρέωσης, επηρεάζοντας τις τιμές των προϊόντων.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Τραγωδία στην Εγνατία: Φωτιά σε τροχαίο με τρεις νεκρούς

Δραματικές στιγμές εκτυλίχθηκαν στην Εγνατία όταν φορτηγό παρέσυρε δύο ΙΧ, με αποτέλεσμα τρεις άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.

Η Τουρκία και η Εμπλοκή της στη Διαδικασία Ειρηνικής Λύσης στην Ουκρανία

Η Τουρκία προωθεί τον ρόλο της στη διαδικασία ειρηνικής λύσης της σύγκρουσης στην Ουκρανία, αναζητώντας συνεργασία με την Ευρώπη και τον ΝΑΤΟ.

Δραματική εικόνα από τις ελληνικές ακτές: Αυθαιρεσία και παρανομία μέσω της εφαρμογής MyCoast

Η εφαρμογή MyCoast αποκαλύπτει την εικόνα των ελληνικών ακτών με 11.500 καταγγελίες για αυθαιρεσία και παρανομία το 2023.

Πλησιάζει η συνάντηση Πούτιν – Ζελένσκι, αλλά οι προκλήσεις παραμένουν

Η πιθανή συνάντηση Πούτιν - Ζελένσκι υπό την αιγίδα του Τραμπ φέρνει ελπίδες, αλλά τα εμπόδια και η δυσπιστία παραμένουν τεράστια.