Από την Τρίτη 3 Ιουνίου, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν τον Προσωπικό Αριθμό (Π.Α.) μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας myinfo.gov.gr. Αυτή η σημαντική μεταρρύθμιση αποσκοπεί στη βελτίωση της παροχής δημόσιων υπηρεσιών και στην εξάλειψη των προβλημάτων που προκύπτουν από την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ κρατικών μητρώων, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών.
Η διαδικασία έκδοσης του Π.Α. παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε από τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, καθώς και τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων. Η παρουσίαση έγινε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τη συμμετοχή του Διοικητή της ΑΑΔΕ.
Ο Προσωπικός Αριθμός έχει δύο κύριες λειτουργίες: πρώτον, λειτουργεί ως ενιαίος αριθμός ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, καταργώντας την ανάγκη για πολλούς αριθμούς. Δεύτερον, συμβάλλει στην επίλυση σφαλμάτων που προέρχονται από την έλλειψη διασύνδεσης, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα και την ταχύτητα των δημόσιων υπηρεσιών.
Μέχρι σήμερα, οι πολίτες είχαν τέσσερις διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης. Με τον Π.Α., διασφαλίζεται η διατήρηση ορθών στοιχείων στα κρατικά μητρώα, με πλήρη σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα.
Ο Π.Α., ο οποίος θεσπίστηκε με τον ν.4727/20, αποτελείται από 3 αλφαριθμητικά στοιχεία και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του πολίτη. Από τις 3 Ιουνίου, ο Π.Α. θα αναγράφεται στα νέα Δελτία Ταυτότητας και θα ενσωματωθεί και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov.gr Wallet. Οι πολίτες θα μπορούν να δουν τον Π.Α. τους οποιαδήποτε στιγμή μέσω της πλατφόρμας myinfo.gov.gr.
Στην παρουσίαση, αναφέρθηκαν ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τον Προσωπικό Αριθμό, τονίζοντας τη σημασία της ύπαρξης ΑΦΜ για την έκδοσή του, καθώς και τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι πολίτες για την απόκτηση του Π.Α.