Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή, εστιάζει στις επικίνδυνες παραβάσεις που σχετίζονται με τις υψηλές πιθανότητες ατυχημάτων. Μέσω της επιβολής αυστηρών ποινών, που μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα ισόβια σε περιπτώσεις θανατηφόρων τροχαίων, η κυβέρνηση στοχεύει σε μια αλλαγή της οδικής κουλτούρας.

Στην ομιλία του στη Βουλή, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε: «Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής». Στο πλαίσιο αυτό, εισάγεται ένα κλιμακωτό ποινολόγιο που θα επιτρέπει αυστηρότερες ποινές στους υπότροπους παραβάτες.

Οι παραβάσεις που θα αντιμετωπίζονται με κλιμακωτές ποινές περιλαμβάνουν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή STOP, τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, τις “κόντρες” και την οδήγηση μοτοσυκλέτας χωρίς κράνος. Στόχος είναι η αύξηση της ασφάλειας στις μετακινήσεις και η προστασία των ανθρώπινων ζωών.

Μια χαρακτηριστική περίπτωση της νέας δομής ποινών είναι η αντιμετώπιση της χρήσης κινητού τηλεφώνου, η οποία το 2024 ήταν η τρίτη κυριότερη αιτία τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα. Η χρήση κινητού τηλεφώνου, ανεξαρτήτως αν έχει προκαλέσει ατύχημα, θα επισύρει αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες.

Από εδώ και στο εξής, αν η παράβαση δεν προκαλεί ατύχημα, θα υπάρχει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Στην περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο θα υπερδιπλασιαστεί στα 1.000 ευρώ και η απώλεια άδειας θα ανέρχεται στις 180 ημέρες. Για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις, οι ποινές θα είναι αυστηρότερες, φτάνοντας μέχρι και 4.000 ευρώ και 8ετή αφαίρεση άδειας σε περιπτώσεις ατυχημάτων.

Επιπλέον, εισάγεται ποινική διάσταση για πρόκληση ατυχήματος, με καθείρξεις που φτάνουν μέχρι και 20 έτη σε περιπτώσεις θανατηφόρων τροχαίων.

Ένα άλλο παράδειγμα των κλιμακωτών ποινών είναι η υποχρεωτική χρήση κράνους από δικυκλιστές, καθώς σχεδόν 4 στους 10 θανάτους από τροχαία συμβαίνουν σε δίτροχα, με χαμηλά ποσοστά χρήσης κράνους σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, ιδιαίτερα για τους συνεπιβάτες.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Συντριβή αεροσκάφους της Air India στο Αχμενταμπάντ

Αεροσκάφος της Air India συνετρίβη κατά την απογείωση στο αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ της Ινδίας, με άγνωστο αριθμό θυμάτων.

Εξελίξεις με Ισραήλ και Ιράν: Στρατιωτική Κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή

Το Ισραήλ προετοιμάζεται για στρατιωτική επίθεση κατά του Ιράν, με την κατάσταση στη Μέση Ανατολή να γίνεται όλο και πιο τεταμένη.

5ο Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία: Σκηνικό εσωκομματικής κρίσης

Το 5ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία ξεκινά με κλίμα εσωκομματικής κρίσης και παραιτήσεις στελεχών, φέρνοντας στο προσκήνιο τις εσωτερικές αντιφάσεις του κόμματος.

Τραγικός θάνατος 61χρονου ορειβάτη από πτώση σε χαράδρα : Βίντεο δείχνει σκυλί να ορμάει στην αρκούδα

Τραγικές στιγμές για την οικογένεια του 61χρονου ορειβάτη που πέθανε από πτώση σε χαράδρα κατά την επίθεση μιας αρκούδας στη Δράμα.