Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προτείνει νέο ΚΟΚ και μέτρα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα.
«Σήμερα θέλω να εστιάσω στον ρόλο του πατέρα και του πολίτη, ο οποίος ανησυχεί όταν ακούει για ατυχήματα που προκαλούνται από μεθυσμένους οδηγούς και παρασύρουν πεζούς. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που επαναλαμβάνεται συχνά. Είναι καιρός να αντικριστούμε στον καθρέφτη, καθώς βρισκόμαστε μεταξύ των χωρών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη και δυστυχώς η τάση αυτή είναι πάλι αυξητική», αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις».
«Σήμερα βρισκόμαστε σε μια στιγμή ευθύνης με τον νέο ΚΟΚ και ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα, διαχωρίζοντας μεταξύ της πρώτης παράβασης και της επανάληψής της. Η αδράνεια θα είχε ως αποτέλεσμα μια κατάσταση που θίγει το κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνυπάρχουμε με το χάος και την ανομία σε καμία πτυχή της δημόσιας ζωής. Αυτήν την λογική υποστηρίζουν και τα υψηλότερα πρόστιμα και η αφαίρεση του διπλώματος σε σοβαρές παραβάσεις», προσθέτει ο κ. Μητσοτάκης, τονίζοντας: «Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία αποκλείοντας ταξί και ΙΧ από λεωφορειολωρίδες εκτός από την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, αλλά και σε οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία. Αυτό θα βελτιώσει την ταχύτητα των αστικών λεωφορείων».
«Εφαρμόζουμε επαναλαμβανόμενους ελέγχους για το αλκοτέστ, όχι πλέον δειγματοληπτικούς. Ένας στους 4 θανάτους συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, ενώ η χρήση κινητού αποτελεί επίσης σοβαρό κίνδυνο, ειδικά οι γραπτές μηνύσεις αυξάνουν έως και 23 φορές τον κίνδυνο ατυχημάτων. Σε αυτήν τη συζήτηση συμπεριλαμβάνονται προτάσεις επιστημόνων και θυμάτων», σημειώνει ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας: «Θα εστιάσουμε στις βασικές παρεμβάσεις για τις συχνότερες παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η χρήση κινητού τηλεφώνου. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις το πρόστιμο θα αυξάνεται και θα γίνεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης. Καταδικάζουμε κυρίως τους επαναλάβοντες παραβάτες».
Ο κ. Μητσοτάκης υπογραμμίζει ότι «η στατιστική των τραυμάτων και του πόνου αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όσους θεωρούν αυστηρές τις συγκεκριμένες ποινές. Ο δείκτης έχει φθάσει στο κόκκινο. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Αυτή η παρέμβαση είναι απαραίτητη, τη συνιστούν οι ειδικοί και θα σώσει ζωές. Επιπλέον, οι ειδικοί στις μεταφορές μας λένε ότι οι χαμηλότερες ταχύτητες μπορεί να βελτιώσουν την κυκλοφοριακή κατάσταση στην πόλη. Μια άλλη σημαντική πρωτοβουλία είναι η εγκατάσταση καμερών, με στόχο να φτάσουμε τις 1.400 στην Αττική, και να τοποθετήσουμε τις πρώτες κάμερες στα λεωφορεία για την επιτήρηση της συμμόρφωσης με τους κανόνες στις λεωφορειολωρίδες. Τα πρόστιμα θα διατίθενται στο Ταμείο Οδικής Ασφάλειας για την υλοποίηση έργων που συνδέονται με την οδική ασφάλεια».
Ο πρωθυπουργός καταλήγει τονίζοντας ότι «ένας νέος ΚΟΚ μόνος του δεν λύνει το πρόβλημα της κυκλοφορίας. Χρειάζονται καλύτεροι δρόμοι, η κυβέρνηση επενδύει σε αυτόν τον τομέα, απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία και γενικότερα οι πολίτες πρέπει να ενθαρρύνονται να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους υπέρ των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η ποιότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς και η συχνότητα των δρομολογίων αποτελούν σημαντικά θέματα. Χρειάζονται νέα λεωφορεία και περισσότεροι οδηγοί. Μόνο αν οι πολίτες πεισθούν για την αξιοπιστία των μέσων μαζικής μεταφοράς θα τα προτιμήσουν αντί για τα αυτοκίνητά τους. Τέλος, ευχαριστεί τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη δημιουργική τους συμβολή».