Η Ελλάδα σε κίνδυνο να γίνει θαλάσσιο αδιέξοδο για το yachting

Η θερμοκρασία πλησιάζει το κόκκινο και ο ήλιος λιώνει τις κουπαστές, καθώς τα ιστία φουσκώνουν στα γαλάζια μελτέμια. Από τα σαλόνια των mega yachts μέχρι τα απλά καταστρώματα των motorboats, όλοι φαίνεται να έχουν έναν κοινό προορισμό: την Ελλάδα. Ωστόσο, η χώρα που θα έπρεπε να είναι το κέντρο του yachting στη Μεσόγειο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.

Όσο αυξάνονται οι επισκέπτες, είτε Έλληνες είτε ξένοι, τόσο πιο δύσκολη γίνεται η κατάσταση στα λιμάνια και τις μαρίνες. Στην Αττική, το πρόβλημα έχει ξεπεράσει την ταλαιπωρία και έχει εξελιχθεί σε στρατηγικό έλλειμμα.

Για όσους επιθυμούν να δέσουν, η κατάσταση είναι δύσκολη καθώς οι τιμές ελλιμενισμού ανεβαίνουν. Η Αθηναϊκή Ριβιέρα κινδυνεύει να μετατραπεί σε θαλάσσιο αδιέξοδο αν δεν υπάρξει άμεσα ένα συγκροτημένο σχέδιο, ειδικά με την επικείμενη αναμόρφωση της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά.

Ο κ. Κωνσταντίνος Σακελλαριάδης από την ΕΚΚΑ Yachts τονίζει ότι η Ελλάδα έχει γίνει προορισμός yachting και η προσφορά θέσεων ελλιμενισμού δεν ακολουθεί τη ζήτηση. Οι επισκέπτες αναγκάζονται να αναζητούν καταφύγιο σε άλλες περιοχές, όπως το Ναύπλιο ή τα νησιά.

Η απώλεια δεν αφορά μόνο τους πλούσιους επισκέπτες, αλλά πλήττει την ελληνική αγορά και την οικονομία. Το yachting είναι μια προσοδοφόρα πηγή τουριστικών εισπράξεων και θα μπορούσε να βοηθήσει την χώρα, η οποία βλέπει την τουριστική ροή να αυξάνεται χωρίς ανάλογες εισπράξεις.

Η Αττική διαθέτει 4.570 θέσεις σε μαρίνες, αλλά η ζήτηση είναι υπερβολικά υψηλή, με περίπου 2.500 σκάφη να επιθυμούν να ελλιμενιστούν. Οι υπάρχουσες θέσεις δεν καλύπτουν αυτή τη ζήτηση, και απαιτούνται νέες θέσεις για να καλυφθεί η ανάγκη.

Η κατάσταση είναι επιτακτική, καθώς οι μόνιμοι ελλιμενισμένοι σκάφες αναχωρούν για τρεις μήνες το καλοκαίρι, δημιουργώντας κενά για τα διερχόμενα σκάφη. Οι προοπτικές για το yachting στην Ελλάδα είναι ευοίωνες, αλλά απαιτούν στρατηγικές και σχέδια για την υποδομή.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Ένταση Ελλάδας – Τουρκίας για θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό

Η Ελλάδα αντιδρά με ένταση στον τουρκικό θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό που δεν αναγνωρίζεται από το διεθνές δίκαιο, απειλώντας με προσφυγή σε διεθνή φόρα.

Απάντηση της Αθήνας στην Τουρκική Θαλάσσια Χωροταξία

Η Αθήνα απαντά στις τουρκικές προκλήσεις σχετικά με τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, υπογραμμίζοντας τη νομική ανυπόστατη βάση του τουρκικού χάρτη και την πολιτική αρχών που ακολουθεί.

Επιτυχία για το INSAIT: Βουλγαρία στο CVPR 2025

Επιτυχία για τη Βουλγαρία και το INSAIT στο CVPR 2025, με επτά εργασίες που γίνονται δεκτές στο κορυφαίο παγκόσμιο συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης.

Η δολοφονία του αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ: Η αντίδραση του Ισραήλ και του Ιράν

Η δολοφονία του αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ αναζωπυρώνει τις εντάσεις μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Η αντίδραση των δύο χωρών και οι διεθνείς αντιδράσεις.