Οι Γερμανοί και οι Βρετανοί συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία φέτος, αν και με αβεβαιότητα όσον αφορά τις δαπάνες τους. Το καλοκαίρι αναμένονται περισσότερες πτήσεις από τις ΗΠΑ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ οι Γάλλοι παρουσιάζουν πτωτική τάση σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, με εξαίρεση την Αθήνα, όπου οι αφίξεις τους έχουν αυξηθεί σημαντικά το πρώτο πεντάμηνο του 2025. Αντίθετα, οι Πολωνοί δείχνουν διστακτικοί, ενώ η αγορά του Ισραήλ, παρά την αρχική της άνοδο, πιθανόν να επηρεαστεί αρνητικά από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις αναστολές πτήσεων.
Η τρέχουσα εικόνα των βασικών αγορών του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου δεν είναι η καλύτερη, καθώς οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες, οι οποίοι αποτελούν την κύρια πηγή επισκεπτών για τη χώρα, αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Αν και οι προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις προς την Ελλάδα αυξάνονται κατά 4,4% από τον Ιούνιο μέχρι τον Οκτώβριο, με 22,72 εκατομμύρια διαθέσιμες θέσεις, η ανησυχία παραμένει σχετικά με τις δαπάνες των τουριστών, ειδικά μετά το ήπιο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν τον Μάιο.
Επιπλέον, η πρόσφατη κατάσταση στο Ισραήλ υπενθυμίζει την ευαλωτότητα του κλάδου σε απρόβλεπτα γεγονότα, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, επηρεάζοντας αρνητικά την ψυχολογία των ταξιδιωτών.
Μέχρι σήμερα, η Αθήνα έχει υποδεχθεί 2,8 εκατομμύρια αφίξεις από το εξωτερικό το πρώτο πεντάμηνο του 2025, με αύξηση 7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η συνολική επιβατική κίνηση για τον Μάιο παρουσίασε ήπια αύξηση 2,9%, με 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ οι αφίξεις από το εξωτερικό παρουσίασαν άνοδο 5%.
Οι ΗΠΑ παραμένουν η κυριότερη αγορά για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», αν και οι αριθμοί είναι σταθεροί σε σύγκριση με πέρυσι. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Βρετανοί με αύξηση 8%, οι Γερμανοί με 6%, ενώ η Γαλλία καταγράφει αξιοσημείωτη άνοδο 35%. Η αγορά του Ισραήλ, αν και υπερδιπλάσια σε αριθμούς πέρυσι, αναμένεται να υποστεί πτώση λόγω των πρόσφατων εξελίξεων.
Ο βασικός προβληματισμός για φέτος επικεντρώνεται λιγότερο στον αριθμό των ταξιδιών και περισσότερο στη δαπάνη των τουριστών, καθώς η διάρκεια παραμονής στους προορισμούς τείνει να μειώνεται. Οι εκτιμήσεις από τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη τουριστική αγορά, είναι θετικές, αλλά υπάρχουν αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και την αγοραστική δύναμη, με τους Γερμανούς να ταξιδεύουν περισσότερο αλλά να «κόβουν» δαπάνες κατά την παραμονή τους.