Η Ασφάλεια των Ελικοπτέρων στην Ελληνική Αεροπορία

Μια κοινή ατάκα ανάμεσα στους πιλότους είναι ότι, αν δίπλα σε μια καινούρια θαλαμηγό μήκους 100 μέτρων προσγειωθεί ένα παλιό μονοκινητήριο ελικόπτερο, το τελευταίο θα κλέψει τη παράσταση. Αυτό φαίνεται να επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη πτώση του ναυλωμένου ελικοπτέρου της Ιντερσαλόνικα στον «Αστέρα» Βουλιαγμένης, το οποίο τράβηξε όλα τα βλέμματα και τις κάμερες.

Τα περίπου 100 ιδιωτικά ελικόπτερα που λειτουργούν στην Ελλάδα θεωρούνται σχεδόν σαν «σούπερ σταρ». Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά VIP προσώπων, σημαντικών ατόμων, τουριστών που πληρώνουν υψηλά ποσά ή για σημαντικές αποστολές, όπως διασώσεις και μεταφορές ασθενών. Η ευελιξία και η ευχρηστία των ελικοπτέρων τα καθιστούν περιζήτητα για κάθε είδους μετακίνηση. Αλλά είναι ασφαλή;

Γενικά, τα ελικόπτερα θεωρούνται ασφαλή, καθώς η παγκόσμια μέση τιμή θανατηφόρων περιστατικών ανέρχεται σε 0,85 ανά 100.000 ώρες πτήσης, σε σύγκριση με 0,05 για τις αερογραμμές και 0,55 για τα ελικόπτερα διάσωσης. Ωστόσο, λόγω του τρόπου πτήσης τους, τα ελικόπτερα αντιμετωπίζουν περισσότερους κινδύνους. Πετούν σε χαμηλά ύψη, είναι εκτεθειμένα σε καλώδια και δέντρα και προσγειώνονται σε πολλές περιπτώσεις σε μη καθορισμένα σημεία.

Το ελικόπτερο που απογειώθηκε πρόσφατα από τη Μαρίνα «Αστέρα» ήταν κατασκευής 1993 και μετέφερε 4 Αμερικανούς επιβάτες και τον πιλότο. Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της Πολιτικής Αεροπορίας, το συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε ελεγχθεί πρόσφατα από τον Οργανισμό Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA), ο οποίος σημείωσε ότι επιτρέπεται να μεταφέρει τρεις επιβάτες συν τον πιλότο.

Απαιτείται ελικόπτερο κατηγορίας Performance A για το συγκεκριμένο πεδίο, ώστε να μπορεί να απογειωθεί χωρίς κίνδυνο. Δυστυχώς, φάνηκε ότι υπήρξε λάθος στην εκτίμηση του πιλότου σχετικά με τον άνεμο και το ελικόπτερο κατέπεσε. Ευτυχώς, ο πιλότος κατάφερε να βγάλει τους επιβάτες από το νερό χωρίς τραυματισμούς.

Η πτώση αυτή ήταν το πέμπτο σοβαρό περιστατικό με ελικόπτερο στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία, με 12 ανθρώπους να έχουν χάσει τη ζωή τους σε παρόμοια περιστατικά, περιλαμβάνοντας στρατιωτικά και ιδιωτικά ελικόπτερα.

«Τα ελικόπτερα είναι παρεξηγημένα», δηλώνει ο Ντούλης Καραφίλ, ιδιοκτήτης της Air Business International. «Προσγειώνονται παντού και τα ατυχήματα είναι πολύ σπάνια», καταλήγει.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Σοβαρή υπόθεση απάτης στο Γ’ Τελωνείο Πειραιά

Μεγάλη επιχείρηση της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων και της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ στο Γ' Τελωνείο Πειραιά για υπόθεση απάτης από επιχειρήσεις εκτελωνισμού, λαθρεμπορίας και άλλων σοβαρών αδικημάτων.

Η Ελλάδα αυξάνει τη χρηματοδότηση της GAVI στα 5 εκατ. ευρώ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα αυξάνει τη χρηματοδότησή της για τη GAVI από 2 εκατ. ευρώ σε 5 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας την προσπάθεια για την εξάλειψη της πολιομυελίτιδας και την παροχή εμβολίων σε παιδιά παγκοσμίως.

Συνάντηση Ανδρουλάκη με Γκαρθία Πέρεθ: Κοινοί αγώνες για την Ευρώπη

Συνάντηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ με την επικεφαλής των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στις Βρυξέλλες, με κοινούς αγώνες και αξίες για μια Ευρώπη αλληλεγγύης και δικαιοσύνης.

Ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας: Κεφαλογιάννης στη Βουλή

Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, εξέφρασε την ανάγκη για ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας στη χώρα, κατά την συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά την ανθεκτικότητα και το Πυροσβεστικό Σώμα.