Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, αναδεικνύει τη σημασία της καλλιέργειας γνώσεων και δεξιοτήτων από τα πρώτα στάδια της μάθησης, σε συνδυασμό με την τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων και την ειδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Σε συνέδριο με τίτλο: “29th Annual Government Roundtable – Walking steadily across a tightrope of uncertainty”, η κυρία Ζαχαράκη επισημαίνει την προτεραιότητα που δίνεται στην απόκτηση δεξιοτήτων από τα παιδιά, προκειμένου να αντιμετωπίσουν προβλήματα και να αναπτύξουν ειδικές δυνατότητες.
Η υπουργός αναφέρθηκε επίσης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εντάχθηκαν στο ωρολόγιο πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το 2019. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με θέματα όπως η ρομποτική, η συνεργατικότητα, η επιχειρηματικότητα και η οδική ασφάλεια, προετοιμάζοντας τους για την καθημερινότητά τους.
Σε συνεργασία με δύο νέους επιχειρηματίες, οι οποίοι αναπτύσσουν το σύστημα GreenWave στον τομέα της γεωργίας, η κυρία Ζαχαράκη τονίζει τη σημασία των προτζεκτ νεανικής επιχειρηματικότητας. Αναφέρει ότι αυτά τα προγράμματα καλλιεργούν γνώσεις στα παιδιά, προετοιμάζοντάς τα να αναλάβουν το δικό τους εγχείρημα στο μέλλον.
Επίσης, η υπουργός αναγνωρίζει τη σημασία της υποστήριξης της νεανικής επιχειρηματικότητας και προτείνει τη διευκόλυνση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση, καθώς και τη λειτουργία κέντρων καινοτομίας στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.
Τέλος, η κυρία Ζαχαράκη υπογραμμίζει τη σημασία του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε κρίσιμες ηλικίες, όπως οι μαθητές της Γ’ γυμνασίου, προκειμένου να ενημερωθούν για τις επιλογές επαγγελματικής σταδιοδρομίας και να συνδεθεί η εκπαίδευση με την έρευνα.