Ηχογραφημένος διάλογος μεταξύ των δύο πιλότων του Boeing 787 της Air India, το οποίο συνετρίβη στην Αχμενταμπάντ τον περασμένο μήνα, αποκαλύπτει ότι ο κυβερνήτης, ο πιο έμπειρος από τους δύο, ήταν αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία καυσίμου στους κινητήρες. Αυτή η πληροφορία προέρχεται από την αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal.
Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας, η αρχική ανάλυση των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν για το δυστύχημα, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 260 ανθρώπων, επιβατών και ανθρώπων στο έδαφος, καταδεικνύει σοβαρές παραλείψεις. Το συμβάν συνέβη στις 12 Ιουνίου.
Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών με 3.403 ώρες πτητικής εμπειρίας, ρώτησε τον 56χρονο κυβερνήτη Σουμίτ Σαμπαουάλ, ο οποίος είχε 15.638 ώρες πτήσης, για την απόφασή του να γυρίσει τους διακόπτες τροφοδοσίας των κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff) αμέσως μετά την απογείωση.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο Σαμπαουάλ φέρεται να υπέφερε από κατάθλιψη τα τελευταία χρόνια, με μαρτυρίες άλλων πιλότων της Air India να επιβεβαιώνουν ότι είχε ψυχολογικά προβλήματα. Ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων, Μοχάνη Ρανγκανάθαν, δήλωσε ότι ο κυβερνήτης είχε λάβει ιατρική άδεια λόγω των ψυχολογικών του προβλημάτων, αν και οι πληροφορίες ανέφεραν ότι του δόθηκε το «πράσινο φως» για να επιστρέψει στη πτήση.
Σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της ινδικής υπηρεσίας έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), το αεροσκάφος είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χλμ/ώρα) κατά την απογείωση, όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας γύρισαν από τη θέση «λειτουργία» στη θέση «διακοπή». Οι κινητήρες έχασαν αμέσως κάθε ισχύ. Το πόρισμα δεν επιρρίπτει ευθύνες, αλλά αναφέρει την αλληλοερώτηση των πιλότων σχετικά με τη διακοπή της τροφοδοσίας.