Ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις κατά την περίοδο των εκπτώσεων σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
Ανάμεσα στα σημεία που επεσήμανε ήταν:
Αρνητικές Επιπτώσεις
1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα:
– Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε μη κλιματιζόμενα καταστήματα ή αγορές.
– Ειδικά στις ώρες αιχμής, η ζήτηση μειώνεται αισθητά.
2. Πτώση Αυθόρμητων Αγορών:
– Λόγω της δυσφορίας και της κόπωσης λιγότεροι πελάτες περιηγούνται στα καταστήματα και ψωνίζουν μόνο τα απαραίτητα.
3. Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων:
– Οι οικογένειες και οι τουρίστες αποφεύγουν τα εμπορικά κέντρα, ειδικά σε πόλεις χωρίς τουριστικό ενδιαφέρον.
Θετικές ή Ουδέτερες Εξαιρέσεις:
1. Αύξηση των Online Αγορών:
– Κατά τη διάρκεια των καύσωνων, οι καταναλωτές προτιμούν το e-commerce και τις αγορές από το σπίτι.
2. Ενίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Ειδών:
– Αυξάνεται η ζήτηση για δροσερά προϊόντα όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, ελαφριά ρούχα και είδη θαλάσσης που περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.
Στατιστικά Δεδομένα:
– Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με υψηλές θερμοκρασίες το 2021 και το 2023 σημείωσαν μείωση έως 15-20% στις πωλήσεις σε φυσικά καταστήματα, ειδικά εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων.
– Αντίθετα, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.
Στρατηγικές Αντιμετώπισης για τους Εμπόρους:
– Εξυπηρέτηση σε ώρες με χαμηλότερες θερμοκρασίες (απόγευμα-βράδυ).
– Εστίαση στην online παρουσία και στις προσφορές μέσω e-shop.
– Προώθηση εποχικών προϊόντων που σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες.
Συνοψίζοντας τις επιπτώσεις του καύσωνα κατά την περίοδο των εκπτώσεων:
* Πτώση έως -18% στις πωλήσεις σε φυσικά καταστήματα λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.
* Αύξηση 10% στο e-commerce, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν τις online αγορές.
* Ελαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών ειδών όπως μαγιό, είδη θαλάσσης, ανεμιστήρες και κλιματιστικά.