Η εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών, το λεγόμενο “βραχιολάκι”, έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση του χρόνου αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) των νοσοκομείων. Σύμφωνα με δεδομένα, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα νοσοκομεία που έχουν ενταχθεί στο σύστημα είναι 4 ώρες.
Στο νοσοκομείο “Ευαγγελισμός”, που εφαρμόζει το “βραχιολάκι”, ο χρόνος αναμονής έχει μειωθεί από 9 ώρες σε 5 ώρες. Επίσης, ο χρόνος αναμονής στο “Παίδων Αγία Σοφία” είναι μόλις 1 ώρα και 58 λεπτά, ενώ στον “Ευαγγελισμό” φτάνει τις 5 ώρες και 16 λεπτά.
Από τις 15 Μαϊου μέχρι τις 18 Ιουλίου, συνολικά 44.032 ασθενείς έχουν εξυπηρετηθεί στα 10 νοσοκομεία που εφαρμόζουν το σύστημα. Επιπλέον, η εφαρμογή του “βραχιολακίου” θα επεκταθεί σε περισσότερα νοσοκομεία με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής.
Η εικόνα των ΤΕΠ έχει αλλάξει σημαντικά με την εφαρμογή του νέου συστήματος, όπως επισημάνθηκε από τον υπουργό Υγείας και τον υφυπουργό. Η ηρεμία και η τάξη επικρατούν στα νοσοκομεία που χρησιμοποιούν το “βραχιολάκι”, ενώ οι ασθενείς έχουν καλύτερη ενημέρωση για την κατάστασή τους.
Το “βραχιολάκι” αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για τη βελτίωση των εφημεριών. Οι αλλαγές στην εφημέρευση των νοσοκομείων, η ενίσχυση των ΤΕΠ με προσωπικό και η ανακαίνιση των εγκαταστάσεων έχουν συμβάλει στην βελτίωση των υπηρεσιών.
Το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών θα εξελιχθεί περαιτέρω, με τη δυνατότητα παρακολούθησης του χρόνου αναμονής στα ΤΕΠ. Στόχος είναι η συγκέντρωση αξιόπιστων δεδομένων για τη λήψη ενδεδειγμένων μέτρων και πολιτικών για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας.
Τέλος, το σύστημα “βραχιολάκι” προσφέρει στους ασθενείς πληροφορίες για την αναμονή τους, ενισχύοντας την διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα των ΤΕΠ.