Μια νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση προβλέπει την παράταση των δηλωτικών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων λόγω ασθένειας, τοκετού ή θανάτου του υπεύθυνου λογιστή. Αυτή η πρωτοβουλία παρέχει σημαντικές διευκολύνσεις για την έγκαιρη και ομαλή υποβολή φορολογικών και ασφαλιστικών δηλώσεων σε περιπτώσεις έκτακτων γεγονότων.
Σύμφωνα με την απόφαση, προβλέπεται παράταση για τις προθεσμίες υποβολής δηλώσεων και καταστάσεων φορολογίας και ασφάλισης, ασφαλιστικών εισφορών και παροχών σε περιπτώσεις που αφορούν λογιστές-φοροτεχνικούς που νοσηλεύτηκαν ή απεβίωσαν.
Η παράταση εφαρμόζεται σε δηλώσεις όπου η καταληκτική ημερομηνία εμπίπτει στο διάστημα νοσηλείας ή μετά το θάνατο του λογιστή. Επίσης, απαιτείται εξουσιοδότηση από τον πελάτη μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE για να ισχύσει η παράταση.
Για την υποβολή των δηλώσεων, υπάρχουν διάφοροι τρόποι, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών, ταχυδρομικών, δια ζώσης και μέσω e-mail. Επίσης, σημαντικό να σημειωθεί ότι στην περίπτωση θανάτου του λογιστή, οι δηλώσεις υποβάλλονται από τους κληρονόμους του.
Η παράταση καλύπτει δηλώσεις με προθεσμία υποβολής από συγκεκριμένη ημερομηνία και επιστρέφονται τυχόν πρόστιμα που επιβλήθηκαν λόγω καθυστερημένης υποβολής λόγω ασθένειας.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο τηλέφωνο (+30) 213 162 1000.