Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προχωρά στην επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις υποχρεώσεις των Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και τις διαδικασίες ελέγχου των στοιχείων που εκδίδονται μέσω αυτών, με απόφαση του διοικητή, Γιώργου Πιτσιλή (Α.1112/2025).
Με την εν λόγω απόφαση, εισάγεται η έννοια του “ιδιοπαρόχου”, ο οποίος αναφέρεται στην υπόχρεη οντότητα που παρέχει υπηρεσίες ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων αποκλειστικά χονδρικής (B2B) χρήσης.
Επιπλέον, συστήνεται Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας, η οποία αναλαμβάνει την πιστοποίηση της καταλληλότητας των σχετικών λογισμικών και απαρτίζεται από στελέχη της ΑΑΔΕ, εκπροσώπους της εμπορικής κοινότητας και του ΣΕΠΕ.
Επιπλέον, θεσπίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης και ανάκλησης της άδειας καταλληλότητας, καθώς και καθορίζονται οι ειδικότερες υποχρεώσεις των Παρόχων για τη διασύνδεση των Ταμειακών Συστημάτων ΥΠΑΗΕΣ με τα Μέσα Πληρωμών (EFT/POS).
Τέλος, ορίζονται οι ποινές για παραβάσεις που δεν επιφέρουν άμεσα την ανάκληση της άδειας καταλληλότητας, ενώ παύει να ισχύει η προηγούμενη απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών (Α.1035/2020), με τις υπάρχουσες άδειες να διατηρούνται σε ισχύ.
Τέλος, η απόφαση Α.1258/2020 που ρυθμίζει τις διαδικασίες δήλωσης αποκλειστικής χρήσης ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου καταργείται από 31/10.