Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών συνεχίζει την ισχυρή του δυναμική, επιβεβαιώνοντας τον κομβικό ρόλο του στη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους και τη στήριξη των οφειλετών, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Μέχρι τα τέλη Ιουλίου, οι ρυθμίσεις ανήλθαν σε 40.515, που αντιστοιχούν σε αρχικές οφειλές ύψους 13,25 δισ. ευρώ.
Η ροή των αιτήσεων και υποβολών παραμένει σταθερή, παρά τη θερινή περίοδο, με 6.500 νέες αιτήσεις και 4.600 υποβολές μόνο τον Ιούλιο. Τον ίδιο μήνα πραγματοποιήθηκαν 1.949 νέες ρυθμίσεις, με αρχικές οφειλές που υπερβαίνουν τα 540 εκατ. ευρώ, στοιχείο που επιβεβαιώνει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πολιτών.
Κυριάκος Πιερρακάκης: «Οι ρυθμίσεις αυξήθηκαν κατά 30%»
Η αλματώδης αύξηση των ρυθμίσεων οφείλεται στις νέες προβλέψεις του Εξωδικαστικού, που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Μαϊου 2025 και έδωσαν τη δυνατότητα σε πολύ περισσότερους πολίτες και επιχειρήσεις να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με δίκαιους και βιώσιμους όρους.
Έμφαση στην κοινωνική προστασία – Ρυθμίσεις για ευάλωτους και ΑμεΑ
Από τα στοιχεία του Ιουλίου προκύπτει ότι και η κοινωνική διάσταση του μηχανισμού ενισχύεται σταθερά: Στις αιτήσεις των ευάλωτων ομάδων σημειώθηκαν 314 νέες επιτυχείς ρυθμίσεις, εκ των οποίων οι 283 αφορούν οικονομικά ευάλωτους και οι 31 Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
Διμερείς ρυθμίσεις με servicers
Σημαντικά είναι και τα αποτελέσματα των διμερών ρυθμίσεων με τους τέσσερις μεγαλύτερους χρηματοδοτικούς φορείς (Intrum, Cepal, doValue, QQuant), καθώς τον Ιούνιο ρυθμίστηκαν οφειλές ύψους 514 εκατ. ευρώ για 6.500 οφειλέτες, με το 37% των ρυθμίσεων να αφορά στεγαστικά δάνεια.
Ενισχυμένη εξυπηρέτηση μέσω ψηφιακών ραντεβού
Έως τα τέλη Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν περίπου 30.500 ραντεβού εξυπηρέτησης πολιτών μέσω της πλατφόρμας myEGDIXlive, με 4.300 ραντεβού μηνιαίως κατά μέσο όρο. Το 75% των ραντεβού αφορά υποθέσεις του Εξωδικαστικού Μηχανισμού, γεγονός που αναδεικνύει τη διευρυμένη πρόσβαση των πολιτών στον θεσμό και την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εργαλείων εξυπηρέτησης.
Με στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων ρύθμισης οφειλών, η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους παρέχει πανελλαδική εξυπηρέτηση με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά, κατόπιν ραντεβού.