Άδεια σκεύη, λιπόσαρκα παιδιά και μητέρες με δάκρυα στα μάτια. Οι εικόνες από τη Γάζα κυκλοφορούν παγκοσμίως, επηρεάζοντας σημαντικά πολιτικές αποφάσεις. Ωστόσο, πολλές από αυτές τις φωτογραφίες φαίνεται να είναι προσεκτικά επιλεγμένες ή ακόμα και παραπλανητικές.
Στο επίκεντρο αυτής της συζήτησης βρίσκεται ο Άνας Ζαγιέντ Φτεϊχά, φωτογράφος του τουρκικού πρακτορείου Anadolu, ο οποίος κατηγορείται ότι δημιουργεί εικόνες που εξυπηρετούν προφανώς την προπαγάνδα της Χαμάς. Οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται από διεθνή μέσα όπως το CNN και το BBC, απεικονίζουν σκελετωμένα παιδιά και απελπισμένους πολίτες, και έχουν προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις, ακόμα και από πολιτικούς όπως ο Ντόναλντ Τραμπ.
Δημοσιεύονται πολλές σκηνές που προκαλούν συγκίνηση, όπως ανθρώποι που κρατούν άδεια κατσαρολικά και μητέρες που κρατούν τα σκελετωμένα παιδιά τους. Ωστόσο, οι αναλύσεις δείχνουν ότι πολλές από αυτές τις εικόνες μπορεί να μην αντικατοπτρίζουν την πλήρη αλήθεια.
Για παράδειγμα, το αγόρι που κρατά μια μητέρα πάσχει από εγκεφαλική παράλυση, και η κατάσταση του δεν οφείλεται αποκλειστικά στην ασιτία. Επίσης, μια άλλη φωτογραφία που έκανε τον γύρο του κόσμου δεν προέρχεται από τη Γάζα, αλλά από νοσοκομείο στην Ιταλία, όπου το παιδί νοσηλευόταν για γενετική ασθένεια.
Ο Άνας Ζαγιέντ Φτεϊχά είναι κεντρικό πρόσωπο στη διακίνηση αυτών των εικόνων. Ενώ άλλοι φωτογράφοι καταγράφουν την ανθρωπιστική κρίση με διαφορετικούς τρόπους, ο Φτεϊχά επιλέγει να εστιάζει σε συγκινητικές σκηνές, ενισχύοντας την προπαγάνδα της Χαμάς. Η στρατηγική του φαίνεται να στοχεύει στην πρόκληση συμπόνιας στη Δύση και οργής κατά του Ισραήλ.
Επιπλέον, οι διεθνείς οργανώσεις προειδοποιούν για επικείμενο λιμό στη Γάζα, ενώ οι εικόνες που προβάλλονται φέρουν ισχυρό συναισθηματικό φορτίο. Ωστόσο, σύμφωνα με ειδικούς, δεν παρουσιάζεται πάντα η πλήρης αλήθεια, και οι φωτογραφίες μπορεί να είναι μερικώς σκηνοθετημένες.
Στην παρούσα συγκυρία, οι φωτογραφίες γίνονται εργαλείο προπαγάνδας και η κατάσταση στη Γάζα παραμένει δραματική, με τις εμπλεκόμενες πλευρές να χρησιμοποιούν τις εικόνες για να επηρεάσουν την κοινή γνώμη.