Ποιος είπε ότι η πολυτέλεια περνάει κρίση; Στην Ελλάδα, η αγορά πολυτελών ειδών φαίνεται να διανύει μια δεύτερη «χρυσή εποχή». Ενώ οι εταιρείες Bain και McKinsey αναθεωρούν προς τα κάτω τις εκτιμήσεις τους για τους ρυθμούς της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας, οι θυγατρικές των μεγάλων luxury brands στη χώρα μας συνεχίζουν να καταγράφουν ρεκόρ, όχι μόνο σε τζίρους αλλά και σε κέρδη.
Η αγορά στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, φίνα δέρματα και σπάνιες πρώτες ύλες. Από τις κεντρικές λεωφόρους της Σταδίου και της Βουκουρεστίου μέχρι την Astir Marina και το Nammos της Μυκόνου, το ελληνικό κοινό και οι υψηλοί καταναλωτές του τουρισμού δείχνουν αυξημένη ζήτηση για πολυτέλεια. Οι μεγάλοι οίκοι ανταγωνίζονται για να καλύψουν αυτή τη ζήτηση με καινοτόμες προτάσεις.
Στα κεντρικά της Louis Vuitton στο Παρίσι ανησυχούν για τη μείωση 9% στις διεθνείς πωλήσεις μόδας. Ωστόσο, η Louis Vuitton Hellas συνεχίζει να διαπρέπει στην ελληνική αγορά, με υψηλές πωλήσεις τόσο στην Astir Marina όσο και στη Μύκονο.
Ενδεικτικό είναι ότι η Αθήνα και η Μύκονος περιλαμβάνονται στους ταχύτερα αναπτυσσόμενους προορισμούς για αγορές πολυτελών ειδών, σύμφωνα με την ειδική έκδοση Luxury Insights της Global Blue. Στη λίστα αυτή βρίσκονται επίσης διάσημοι προορισμοί όπως η Κουρσεβέλ και η Σεντ Μόριτζ.
Η τονωτική επίδραση των big spenders τουριστών δεν είναι η μόνη που ενισχύει την ελληνική αγορά. Σύμφωνα με στελέχη του τομέα, η αύξηση των Ελλήνων καταναλωτών με υψηλή αγοραστική δύναμη και η προσεκτική τοποθέτηση των καταστημάτων συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτή.
Η ελληνική αγορά έχει γίνει ένα μικρό διαμάντι για τον όμιλο LVMH. Ειδικότερα, η Louis Vuitton Hellas κατέγραψε πέρυσι τζίρο 77,81 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 17,6 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος της θυγατρικής, Marc Alins, αναμένει αύξηση και για το 2025, βασισμένος στην ισχυρή τουριστική κίνηση.
Από την άλλη, η Hermès Greece, με μόλις ένα κατάστημα στη χώρα, σημείωσε αύξηση τζίρου 27,5%, φτάνοντας τα 22,35 εκατ. ευρώ, και αναμένει συνέχιση της ανόδου, παρά τις διεθνείς προκλήσεις.