H ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η τόνωση της ανθεκτικότητας των υποδομών και η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών στις μεταφορές, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες και στο οποίο την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Μετά τη λήξη των εργασιών του Συμβουλίου, ο Χ. Σταϊκούρας σημείωσε τα «σημαντικά» και «θετικά» βήματα που κάνει η Ελλάδα. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην υλοποίηση του μετρό στη Θεσσαλονίκη, τη δρομολόγηση σημαντικών οδικών έργων, που ενισχύουν την οδική ασφάλεια, όπως είναι ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα – Πύργος, ο Ε65, την ενίσχυση των υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, το νέο ΚΟΚ και την ενίσχυση των καμερών στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Έργα, τα οποία, όπως είπε ο Χ. Σταϊκούρας, φέρουν έντονα το αποτύπωμα της κυβέρνησης, αλλά και της ΕΕ, μέσα από σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση.
Κατά την παρέμβασή του στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, ο Χ. Σταϊκούρας τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν κοινωνικό αγαθό που απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, χωρίς αποκλεισμούς. Είναι απαραίτητο να διασφαλίζεται ότι οι ταξιδιώτες αντιμετωπίζονται δίκαια και με συνέπεια σε όλους τους τρόπους μεταφοράς, προσφέροντας προστασία απέναντι σε καθυστερήσεις, ακυρώσεις και υπερκρατήσεις, και παρέχοντας την αναγκαία αποζημίωση και βοήθεια. Οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι ανάγκες των ατόμων με αναπηρίες και μειωμένη κινητικότητα ικανοποιούνται με αξιοπρέπεια και σεβασμό. Υποστηρίζοντας αυτά τα δικαιώματα, δημιουργούμε ένα πιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό σύστημα μεταφορών, αυξάνοντας την ικανοποίηση των πολιτών και ενθαρρύνοντας τη χρήση των δημόσιων μεταφορών, τα οποία υποστηρίζουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Αποτελούν παράμετρο ζωτικής σημασίας για ένα δίκαιο, αποτελεσματικό και χωρίς αποκλεισμούς δίκτυο μεταφορών που ωφελεί όλους, δεδομένου ότι οι μεταφορές είναι το κλειδί που απελευθερώνει την εντροπία ανθρώπων και περιοχών».
Ο κ. Σταϊκούρας, επίσης, υπογράμμισε ότι «απαιτείται εκσυγχρονισμός στο υφιστάμενο πλαίσιο ώστε να ενσωματωθεί η δυναμική του συστήματος, που εκφράζεται μέσω της εισόδου των διαμεσολαβητών ή / και την ανάγκη για αλυσίδα μετακινήσεων με τη δομή ενιαίου πολυτροπικού ταξιδιού. Υψηλού επιπέδου και συμπεριληπτικές δημόσιες συγκοινωνίες σημαίνουν πολιτισμός».
Τέλος, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τάχθηκε υπέρ της νομοθετικής πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης για σοβαρές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση σε κατάσταση μέθης, υπό την επήρεια ναρκωτικών, η υπερβολική ταχύτητα και η πρόκληση ατυχήματος με θύματα). Ωστόσο, υπογράμμισε πως αν η ΕΕ επιθυμεί να αποκτήσει προβάδισμα στον τομέα και να σημάνει την αλλαγή, χρειάζεται να εστιαστεί περισσότερο στην πρόληψη με τη διαφοροποίηση των οδηγικών συμπεριφορικών προτύπων. «Η εκπαίδευση σε όλα τα στάδια της ζωής των πολιτών και η ευαισθητοποίηση στα ζητήματα οδικής ασφάλειας μπορούν να αποτελέσουν τα εργαλεία για αυτή την αλλαγή», ανέφερε ο Έλληνας Υπουργός.
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ