Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα εισάγεται σήμερα σε συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής. Το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση του σιδηροδρομικού τομέα και την ενίσχυση των ρυθμιστικών φορέων μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η Νέα Δημοκρατία τάχθηκε υπέρ του σχεδίου νόμου, ενώ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και Νίκη το καταψήφισαν. Άλλα κόμματα, όπως η Ελληνική Λύση, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες, επιφυλάχθηκαν για την τοποθέτησή τους στην Ολομέλεια.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, αναφέρθηκε στα διαχρονικά προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου και υπογράμμισε τη σημασία της ενίσχυσης της ασφάλειας των μεταφορών. Αναφέρθηκε επίσης στο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων για τα Τέμπη, καθώς και στα προβλήματα που προέκυψαν στο Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Σε σχέση με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας υπερασπίστηκε την ακολούθηση όλων των πρωτόκολλων ασφαλείας και ανέφερε παραδείγματα από άλλα μετρό στο εξωτερικό όπου είχαν σημειωθεί παρόμοια περιστατικά. Επισήμανε ότι η καλή και ασφαλής λειτουργία του Μετρό είναι προτεραιότητα. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις προσπάθειες για τη μείωση των ουρών αναμονής στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και στα εκδοτήρια.
Σε σχέση με το νομοσχέδιο, ο υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις και ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στον σιδηροδρομικό τομέα. Επισήμανε επίσης τη σημασία της συνεργασίας και της διαφάνειας στη λειτουργία του σιδηροδρομικού τομέα.
Συνολικά, το νομοσχέδιο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση του σιδηροδρομικού τομέα και την ενίσχυση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των μεταφορών στη χώρα μας.