Η Τραγωδία των Τεμπών: Μια Αποκαλυπτική Συνέντευξη

Καθώς ο Χρήστος Παπαδημητρίου μου περιέγραφε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες τα γεγονότα της τραγωδίας των Τεμπών, ένιωθα σταγόνες ιδρώτα να διασχίζουν τη ραχοκοκαλιά μου. Η σκέψη ότι τα παιδιά μου κατευθύνονταν ανυποψίαστα προς τον κίνδυνο με κατέλαβε με τέτοια τρέλα που ένιωθα ότι θα κοπανούσα το κεφάλι μου στον τοίχο. Τι συνέβη εκείνο το βράδυ; Ο σταθμάρχης, πρώην αχθοφόρος του ΟΣΕ, είχε πραγματοποιήσει ενενήντα επικοινωνίες σε μία μόνο ώρα. Πολλές γραμμές ήταν σε κακή κατάσταση. Και εν τέλει, τη μοιραία στιγμή, μιλούσε στο τηλέφωνο και δεν πρόσεχε τον πίνακα ελέγχου με τα δύο τρένα να κινούνται απέναντι το ένα από το άλλο. Υπάρχει απόλυτη ασφάλεια με την τηλεδιοίκηση; Όχι, δεν υπάρχει. Αρκεί να θυμηθούμε τη θλιβερή κατάληξη τρένου στην Ισπανία με 100 νεκρούς πριν από 11 χρόνια.

Πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά όσα μου είπε ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών. Να συγκλονιστείτε από το χάος ενός κράτους που εξακολουθεί να λειτουργεί με πρωτόγονα μέσα. Μάλιστα, πριν του δώσω το μικρόφωνο, μου χάρισε το τελευταίο του μυθιστόρημα με τίτλο «Ετοιμόρροποι», στον πρόλογο του οποίου δημοσιεύει ένα ποίημα αφιερωμένο στα θύματα αυτής της τραγωδίας.

Σύμφωνα με τον Παπαδημητρίου, η καθυστέρηση της ίδρυσης του Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων οφείλεται σε πολιτικές αποφάσεις που αγνοούν την ασφάλεια. Ο οργανισμός συστάθηκε το 2023, 19 χρόνια μετά την υποχρέωση που προέβλεπε η Ευρωπαϊκή Οδηγία. Η υποστελέχωση του ΟΣΕ και η χρόνια κόπωση των εργαζομένων επιδεινώνουν την κατάσταση, με ανθρώπους να εργάζονται 29 μέρες συνεχόμενα χωρίς ρεπό.

Η έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης και η ανατροπή της κουλτούρας ασφάλειας που υπήρχε στο παρελθόν επιδείνωσαν την κατάσταση. Ο μοιραίος σταθμάρχης είχε πρόσφατα ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και δεν είχε την εμπειρία που απαιτείται για να διαχειριστεί έναν πολύπλοκο σταθμό όπως η Λάρισα.

Η τραγωδία των Τεμπών αναδεικνύει την ανάγκη για άμεσες μεταρρυθμίσεις και ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, κράτος που παραμένει ουραγός σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει ένα ασφαλές και γρήγορο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά η γραφειοκρατία και οι καθυστερήσεις στα έργα υποδομής εμποδίζουν αυτή την εξέλιξη.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Επιβεβαίωση της Τουρκολιβυκής Προκλητικότητας – Αντίδραση από τον Δημήτρη Μάντζο

Η επίμονη τουρκολιβυκή προκλητικότητα επιβεβαιώνεται από τη Λιβύη, καθιστώντας αναγκαία την αντίδραση της Ελληνικής Κυβέρνησης σύμφωνα με τον Δημήτρη Μάντζο.

Σύλληψη 59χρονου για εμπρησμό στον Κάμπο Αλιβερίου Εύβοιας

Σύλληψη 59χρονου για εμπρησμό στον Κάμπο Αλιβερίου Εύβοιας. Ο άνδρας κρατείται και θα οδηγηθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα Χαλκίδας για περαιτέρω ενέργειες. Η υπόθεση αναμένεται να διερευνηθεί πλήρως από τις αρχές.

Εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-ΕΕ: Πίεση λόγω δασμών

Η ανακοίνωση δασμών μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ δημιουργεί πίεση στο εμπορικό πεδίο, με επιπτώσεις στις ελληνικές εξαγωγές και το εμπορικό ισοζύγιο. Η διαπραγμάτευση για συμφωνία παραμένει αβέβαιη, με τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν πιθανές απώλειες και προκλήσεις.

Συνομιλίες Ρώσου και Κινέζου υπουργού Εξωτερικών για την Ουκρανία και τις διεθνείς σχέσεις

Συνομιλίες μεταξύ του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών και του Κινέζου ομόλογού του στο Πεκίνο, με έμφαση στην Ουκρανία και τις διεθνείς σχέσεις, σύμφωνα με ανακοίνωση από το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών.