Ένα σοβαρό συμβάν έλαβε χώρα σε πτήση της Lufthansa τον Φεβρουάριο, όταν ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους κατέρρευσε στο πιλοτήριο, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να μείνει χωρίς πιλότο για περίπου 10 λεπτά, σύμφωνα με την τελική έκθεση των ισπανικών αρχών που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Airbus A321 ήταν σε πτήση από τη Φρανκφούρτη προς τη Σεβίλλη, με περισσότερους από 200 επιβάτες. Το περιστατικό σημειώθηκε όταν το αεροσκάφος εισήλθε στον ισπανικό εναέριο χώρο, περίπου 30 λεπτά πριν την προσγείωση. Ο κυβερνήτης είχε απομακρυνθεί προσωρινά από το πιλοτήριο για προσωπικούς λόγους, πιστεύοντας ότι ο συγκυβερνήτης ήταν σε καλή κατάσταση.
Όταν επέστρεψε, ο κυβερνήτης βρήκε την πόρτα του πιλοτηρίου κλειδωμένη και τον συγκυβερνήτη αναίσθητο. Παρά τις προσπάθειές του να εισάγει τον κωδικό πρόσβασης και τις αποτυχημένες προσπάθειες επικοινωνίας με το πλήρωμα, τελικά ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός έκτακτης πρόσβασης. Λίγο πριν λήξει η προθεσμία, ο συγκυβερνήτης ανέκτησε μερικώς τις αισθήσεις του και άνοιξε την πόρτα.
Η έκθεση αποκαλύπτει ότι ο 38χρονος συγκυβερνήτης παρουσίαζε σημάδια κρίσης, όπως ωχρότητα και ακούσιες κινήσεις. Ο κυβερνήτης ζήτησε άμεση βοήθεια και το πλήρωμα, μαζί με έναν γιατρό που βρισκόταν στην πτήση, παρείχαν πρώτες βοήθειες. Ο κυβερνήτης αποφάσισε να εκτρέψει την πτήση προς τη Μαδρίτη.
Με την προσγείωση, ο συγκυβερνήτης διακομίστηκε στο νοσοκομείο, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι η αιτία της κρίσης ήταν επιληψία, που προήλθε από νευρολογική διαταραχή.
Η ισπανική αρχή πολιτικής αεροπορίας τονίζει ότι η συγκεκριμένη κατάσταση είναι δύσκολη να διαγνωστεί, εκτός αν ο πιλότος είχε ήδη παρουσιάσει συμπτώματα σε προηγούμενες ιατρικές εξετάσεις. Ως μέτρο πρόληψης, οι ερευνητές προτείνουν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να επανεξετάσει τους κινδύνους που προκύπτουν όταν υπάρχει μόνο ένας πιλότος στο πιλοτήριο. Η Lufthansa δεν έχει ακόμη προβεί σε επίσημη δήλωση σχετικά με το περιστατικό.