Επιβολή Ευρω-Φόρου σε Online Αγορές από Κίνα

Η Κομισιόν προετοιμάζει την επιβολή ενός νέου «ευρω-φόρου» που θα αφορά όλα τα πακέτα αγορών που εισάγονται από την Κίνα μέσω Διαδικτύου. Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται μια χρέωση 2 ή 3 ευρώ ανά δέμα, ανεξαρτήτως της αξίας του, επηρεάζοντας πάνω από 4,5 δισεκατομμύρια αποστολές ετησίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το μέτρο αυτό θα αφορά κυρίως τα «φθηνά» προϊόντα που αγοράζονται μαζικά από εφαρμογές όπως Temu, Shein και Trendyol, που προέρχονται όχι μόνο από την Κίνα αλλά και από άλλες χώρες, όπως η Τουρκία. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2024 καταγράφηκαν 4,6 δισεκατομμύρια δέματα στην Ευρώπη, με ανοδική τάση για το 2025.

Η πρόταση της Κομισιόν περιλαμβάνει την επιβολή ενός «τέλους διεκπεραίωσης» ύψους 2 ευρώ για κάθε πακέτο, ωστόσο η τελική χρέωση μπορεί να φτάσει και τα 3 ευρώ ή και περισσότερο, ανάλογα με τις αποφάσεις που θα ληφθούν. Αυτή η κίνηση αναμένεται να επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες εκατομμυρίων χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων.

Επιπλέον, το μέτρο δεν περιορίζεται μόνο στις φυσικές αγορές, αλλά επεκτείνεται και σε ψηφιακές υπηρεσίες, με στόχο την επιβολή «φόρου ψηφιακών υπηρεσιών» της τάξεως του 3%-5% στα έσοδα των ψηφιακών κολοσσών. Αυτές οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν streaming, κοινωνική δικτύωση και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες.

Η Κομισιόν στοχεύει να προχωρήσει σε αυτές τις αποφάσεις το καλοκαίρι και στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, με την Ελλάδα να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαδικασίες αυτές. Οι Έλληνες καταναλωτές θα χρειαστεί να προσαρμοστούν σε μια νέα εποχή online αγορών, όπου η αξία των προϊόντων θα εκτιμάται όχι μόνο με βάση την τιμή αλλά και την ποιότητα.

Αρχικά, οι αποφάσεις θα εστιάσουν στις αγορές μέσω κινητών εφαρμογών, με την επιβολή εφάπαξ τέλους εισαγωγής για πακέτα αξίας κάτω από 150 ευρώ, που μέχρι σήμερα δεν επιβαρύνονται με δασμούς. Αν η πρόταση της Κομισιόν για 2 ευρώ ανά πακέτο εφαρμοστεί, τα συνολικά έσοδα για την Ε.Ε. θα μπορούσαν να φτάσουν τα 9-10 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η χρέωση θα επηρεάσει τις ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για την απόδοση του τέλους, χωρίς να εμπλέκεται ο τελικός καταναλωτής. Ωστόσο, οι πλατφόρμες ενδέχεται να μετακυλήσουν το κόστος στους καταναλωτές ή να απορροφήσουν μέρος της χρέωσης, επηρεάζοντας τις τιμές των προϊόντων.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Η Ανγκελα Μέρκελ αναστοχαζεται την ελληνική κρίση 10 χρόνια μετά

Η Ανγκελα Μέρκελ μιλά για την ελληνική κρίση, τις πολιτικές προκλήσεις και τις σχέσεις με ηγέτες όπως ο Τσίπρας και ο Ομπάμα, 10 χρόνια μετά από τα γεγονότα του 2015.

Δραματική κατάσταση στην Κρήτη: Φωτιά στην Αχλιά Λασιθίου

Δραματική φωτιά στην περιοχή Αχλιά Λασιθίου Κρήτης, με εκκενώσεις και καταστροφές. Οι αρχές κινητοποιούνται για την προστασία των κατοίκων.

Δημοσκόπηση Pulse: ΝΔ προβάδισμα 15 μονάδων έναντι ΠΑΣΟΚ

Η δημοσκόπηση της Pulse δείχνει προβάδισμα 15 μονάδων της ΝΔ έναντι του ΠΑΣΟΚ και αποκαλύπτει την πολιτική κατάσταση ενόψει εκλογών.

Νομοσχέδιο για την προώθηση της παραγωγής βιομεθανίου

Με βελτιωτικές αλλαγές, το Νομοσχέδιο για την προώθηση της παραγωγής βιομεθανίου ψηφίστηκε από την Ολομέλεια μετά από συνεκτικό διάλογο και τροποποιήσεις που καλύπτουν το κόστος κατασκευής αγωγών σύνδεσης μονάδων βιομεθανίου.