Νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ανάπτυξη στα σχολεία

Με το πρόγραμμα “Λαχανόκηποι στα σχολεία”, το υπουργείο Παιδείας εισάγει τη βιώσιμη ανάπτυξη στην εκπαιδευτική διαδικασία, προσφέροντας στα παιδιά ευκαιρίες να μάθουν και να αναπτύξουν αξίες για το περιβάλλον.

Σπόροι, παρτέρια, ποτιστήρια, γαλότσες, χώμα στα χέρια, παρατήρηση, συνεργασία. Σε μία νέα πραγματικότητα, που στην καθημερινότητα κυριαρχούν οι οθόνες, η επαυξημένη πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη, το σχολείο καλείται να αναπτύξει όχι μόνο τη βιωματική μάθηση, αλλά και να διδάξει την αξία της βιώσιμης ανάπτυξης.

 

Μία νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, φέρνει από την ερχόμενη σχολική χρονιά (2025-26) λαχανόκηπους στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, εντάσσοντας τη βιωματική μάθηση για το περιβάλλον στην καρδιά της εκπαιδευτικής καθημερινότητας.

 

Πρόκειται για το πρόγραμμα «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε, δημιουργούμε», που «παντρεύει» τη βιώσιμη ανάπτυξη με την παιδαγωγική πράξη.

 

«Στόχος μας είναι το σχολείο να γίνει ένας ζωντανός χώρος μάθησης για την αειφορία, όχι μόνο μέσα από τα βιβλία, αλλά και στην πράξη», επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη.

 

«Οι λαχανόκηποι στα σχολεία καλλιεργούν κριτική σκέψη, περιβαλλοντική συνείδηση, ομαδικότητα και χαρά», τόνισε η κα. Ζαχαράκη υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι μέσα από το πρόγραμμα «το κάθε παιδί μαθαίνει πώς από έναν σπόρο γεννιέται κάτι σημαντικό – όπως ακριβώς από μια ιδέα και μια συλλογική προσπάθεια μπορεί να γεννηθεί ένα καλύτερο αύριο».

 

«Στόχος της δράσης είναι, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να μην αποκτούν απλώς γνώσεις, αλλά να καλλιεργούν αντιλήψεις, στάσεις και αξίες που τους συνοδεύουν και έξω από το σχολείο – ως πολίτες, ως μέλη μιας κοινότητας, ως άνθρωποι που σέβονται τη γη και τον άλλον», κατέληξε.

 

Όπως σημείωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ μέλη της ομάδας που εργάστηκε για την εκπόνηση του προγράμματος, «η ιδέα είναι να μετατρέψουμε τον σχολικό κήπο από έναν απλό χώρο με χώμα και φυτά σε ένα ζωντανό εργαστήρι μάθησης, όπου τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας πώς να φροντίζουν το περιβάλλον, να σέβονται τους φυσικούς πόρους και να μεγαλώνουν με αξίες που κάνουν τον κόσμο καλύτερο».

 

Σκοπός του προγράμματος «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε, δημιουργούμε» είναι, από την πρακτική ενασχόληση με τον λαχανόκηπο, οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής, να μαθαίνουν να συνεργάζονται, να φροντίζουν, να παρατηρούν, να αναγνωρίζουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον. Στην πράξη, να καλλιεργούν τις αξίες της αλληλεγγύης, της υπευθυνότητας, της οικολογικής επίγνωσης και της χαράς της δημιουργίας.

 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το υπουργείο Παιδείας θα προμηθεύσει στα σχολεία που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα μεταλλικά παρτέρια, χώμα, φτυαράκια κηπουρικής, θερμοκήπια, ποτιστήρια και σετ σπόρων για τις πρώτες καλλιέργειες, ώστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή για την υλοποίηση των δράσεων.

 

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Εμφανής Βελτίωση στην Κατάσταση της Πυρκαγιάς στην Κεντρική Εύβοια – Τελευταία Ενημέρωση

Η κατάσταση της πυρκαγιάς στην Κεντρική Εύβοια βελτιώνεται αισθητά, αλλά οι προσπάθειες συνεχίζονται για την αντιμετώπιση των αναζωπυρώσεων και των ζημιών.

Ουκρανικά drones προκαλούν προβλήματα στη Ρωσία

Συντρίμμια ουκρανικών drones προκαλούν προβλήματα στην ηλεκτροδότηση του δικτύου των σιδηροδρόμων στη Βολγκογκράντ της Ρωσίας, ενώ συναγερμοί έχουν κηρυχθεί και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Ενισχυμένη η κατάσταση στις πυρκαγιές – Επιχειρησιακά δεδομένα και εκτιμήσεις

Η κατάσταση στις πυρκαγιές βελτιώνεται σταδιακά, με τον πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη να παρουσιάζει επιχειρησιακά δεδομένα και εκτιμήσεις για τις επιχειρήσεις του πυροσβεστικού σώματος σε διάφορες περιοχές.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Φάμελλος εκφράζει συμπαράσταση στις δυνάμεις πυρόσβεσης

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, εκφράζει συμπαράσταση στις δυνάμεις πυρόσβεσης και επισημαίνει τις ελλείψεις στον τομέα της πρόληψης και της καταστολής των πυρκαγιών με ευθύνη της κυβέρνησης.