Σε μια συζήτηση στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο “Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις”, οι εισηγητές και ειδικοί αγορητές των κομμάτων έθεσαν τις θέσεις τους. Ο εισηγητής της πλειοψηφίας ζήτησε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας τη σημασία του για την ασφάλεια στους δρόμους και τη ζωή των πολιτών. Ανέδειξε την ανάγκη για μια νέα οδική φιλοσοφία και προτεραιότητες στην πολιτική.
Ο ειδικός αγορητής της μειοψηφίας εξέφρασε την υποστήριξή του στην αρχή του νομοσχεδίου, αλλά κατέθεσε προτάσεις για βελτιώσεις, εστιάζοντας στην ανάγκη για συστηματικό έλεγχο και επιβολή των μέτρων. Ανέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης και της υποστήριξης των δημόσιων μεταφορών.
Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε θετική στάση αλλά και κριτική προς συγκεκριμένα σημεία του νομοσχεδίου. Επεσήμανε τη σημασία της εφαρμογής και αξιολόγησης του νόμου, καθώς και τη στρατηγική για την πρόληψη και την εκπαίδευση.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ αντιτάχθηκε στην ατομική ευθύνη και επεσήμανε την ανάγκη για ολιστικό σχεδιασμό και εκσυγχρονισμό. Κρίθηκε αναγκαία η ενίσχυση των δημόσιων μεταφορών και η αντιμετώπιση των προβλημάτων στον τομέα.
Ο ειδικός αγορητής της Νέας Αριστεράς επεσήμανε τα θετικά αλλά και τα αρνητικά σημεία του νομοσχεδίου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της πρόληψης και της ολιστικής προσέγγισης. Πρότεινε βελτιώσεις στην εφαρμογή και την επιβολή του νόμου.
Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως εκσυγχρονιστικό αλλά ανέδειξε την ανάγκη για περαιτέρω βελτιώσεις και ενσωμάτωση προηγούμενων προτάσεων. Πρότεινε μέτρα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την επανεκπαίδευση των οδηγών.
Ο ειδικός αγορητής των “Σπαρτιατών” υποστήριξε το νομοσχέδιο και πρότεινε βελτιώσεις σε σημεία που χρήζουν προσοχής. Ανέδειξε τη σημασία της εφαρμογής και αξιολόγησης του νόμου για την οδική ασφάλεια.