Η Ασφάλεια των Ελικοπτέρων στην Ελληνική Αεροπορία

Μια κοινή ατάκα ανάμεσα στους πιλότους είναι ότι, αν δίπλα σε μια καινούρια θαλαμηγό μήκους 100 μέτρων προσγειωθεί ένα παλιό μονοκινητήριο ελικόπτερο, το τελευταίο θα κλέψει τη παράσταση. Αυτό φαίνεται να επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη πτώση του ναυλωμένου ελικοπτέρου της Ιντερσαλόνικα στον «Αστέρα» Βουλιαγμένης, το οποίο τράβηξε όλα τα βλέμματα και τις κάμερες.

Τα περίπου 100 ιδιωτικά ελικόπτερα που λειτουργούν στην Ελλάδα θεωρούνται σχεδόν σαν «σούπερ σταρ». Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά VIP προσώπων, σημαντικών ατόμων, τουριστών που πληρώνουν υψηλά ποσά ή για σημαντικές αποστολές, όπως διασώσεις και μεταφορές ασθενών. Η ευελιξία και η ευχρηστία των ελικοπτέρων τα καθιστούν περιζήτητα για κάθε είδους μετακίνηση. Αλλά είναι ασφαλή;

Γενικά, τα ελικόπτερα θεωρούνται ασφαλή, καθώς η παγκόσμια μέση τιμή θανατηφόρων περιστατικών ανέρχεται σε 0,85 ανά 100.000 ώρες πτήσης, σε σύγκριση με 0,05 για τις αερογραμμές και 0,55 για τα ελικόπτερα διάσωσης. Ωστόσο, λόγω του τρόπου πτήσης τους, τα ελικόπτερα αντιμετωπίζουν περισσότερους κινδύνους. Πετούν σε χαμηλά ύψη, είναι εκτεθειμένα σε καλώδια και δέντρα και προσγειώνονται σε πολλές περιπτώσεις σε μη καθορισμένα σημεία.

Το ελικόπτερο που απογειώθηκε πρόσφατα από τη Μαρίνα «Αστέρα» ήταν κατασκευής 1993 και μετέφερε 4 Αμερικανούς επιβάτες και τον πιλότο. Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της Πολιτικής Αεροπορίας, το συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε ελεγχθεί πρόσφατα από τον Οργανισμό Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA), ο οποίος σημείωσε ότι επιτρέπεται να μεταφέρει τρεις επιβάτες συν τον πιλότο.

Απαιτείται ελικόπτερο κατηγορίας Performance A για το συγκεκριμένο πεδίο, ώστε να μπορεί να απογειωθεί χωρίς κίνδυνο. Δυστυχώς, φάνηκε ότι υπήρξε λάθος στην εκτίμηση του πιλότου σχετικά με τον άνεμο και το ελικόπτερο κατέπεσε. Ευτυχώς, ο πιλότος κατάφερε να βγάλει τους επιβάτες από το νερό χωρίς τραυματισμούς.

Η πτώση αυτή ήταν το πέμπτο σοβαρό περιστατικό με ελικόπτερο στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία, με 12 ανθρώπους να έχουν χάσει τη ζωή τους σε παρόμοια περιστατικά, περιλαμβάνοντας στρατιωτικά και ιδιωτικά ελικόπτερα.

«Τα ελικόπτερα είναι παρεξηγημένα», δηλώνει ο Ντούλης Καραφίλ, ιδιοκτήτης της Air Business International. «Προσγειώνονται παντού και τα ατυχήματα είναι πολύ σπάνια», καταλήγει.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Σοβαρή Υπόθεση Διασυνοριακής Οικονομικής Απάτης στην Ε.Ε.

Αναλυτική περιγραφή μιας σοβαρής υπόθεσης διασυνοριακής οικονομικής απάτης που αφορά την εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε.

Εκτέλεση καταδικασμένου για φόνο μετά από μισό αιώνα στις ΗΠΑ

Ένας άνδρας καταδικάστηκε στην εσχάτη των ποινών για ένα φόνο το 1976, παραμένοντας φυλακισμένος μέχρι την εκτέλεσή του μετά από μισό αιώνα στις ΗΠΑ.

Δημοσκόπηση: Οι Γερμανοί αμφιβάλλουν για την οικονομική ανάπτυξη και τη μετανάστευση

Η πλειοψηφία των Γερμανών αμφιβάλλει για την ικανότητα της κυβέρνησης να οδηγήσει τη χώρα σε οικονομική ανάπτυξη, ενώ εκφράζουν ανησυχία για την εξέλιξη της μετανάστευσης. Τα αποτελέσματα δημοσκόπησης από το INSA για λογαριασμό της BILD αποκαλύπτουν τις απόψεις των πολιτών σε σχέση με την οικονομία και τα μεταναστευτικά ζητήματα.

Συλλήψεις και συγκρούσεις στην Χάγη: Διαδηλωτές του Extinction Rebellion απέκλεισαν οδικό άξονα στο περιθώριο της συνόδου του NATO

Περίπου διακόσιοι άνθρωποι συνελήφθησαν στην Χάγη κατά τη διάρκεια διαδήλωσης του Extinction Rebellion, ενώ η αστυνομία συγκρούστηκε με τους διαδηλωτές. Οι συγκρούσεις εκδηλώθηκαν στο περιθώριο της συνόδου του NATO, όπου εγκρίθηκε αύξηση των στρατιωτικών δαπανών και διαμαρτυρία για τις ενέργειες του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας.