THEINSIDER Live

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Ανάπτυξη Τουρισμού σε ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων επενδύει σε έναν τουρισμό αξίας, συνδυάζοντας πολιτισμό, φυσικό περιβάλλον, γαστρονομία και διαφορετικά τοπία, ανοίγοντας δυναμικά τα φτερά της προς τις αγορές των ΗΠΑ, Κίνας και Ινδίας.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Ανάπτυξη Τουρισμού σε ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία
Υπάρχουν πολλών ειδών ταξιδιώτες και επισκέπτες που επιλέγουν έναν τόπο. Εκείνοι όμως, που έρχονται από πολύ μακρινές χώρες, δεν αρκούνται να δουν μόνο έναν προορισμό και φυσικά δεν έρχονται για ολιγοήμερες αποδράσεις. Θέλουν να ζήσουν μια εμπειρία πολλών διαστάσεων, να γνωρίσουν τον πολιτισμό, το φυσικό περιβάλλον, τη γαστρονομία και διαφορετικά τοπία. Αυτήν ακριβώς τη λογική υιοθετεί πλέον η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η οποία ανοίγει δυναμικά τα φτερά της προς τρεις μεγάλες και αναδυόμενες αγορές: Τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία, επενδύοντας σε ένα μοντέλο τουρισμού αξίας και όχι απλώς μαζικότητας και χτίζοντας ένα ενιαίο αφήγημα που συνδέει τον πλούτο και τη μοναδικότητα που έχει το καθένα ξεχωριστά από τα νησιά του Ιονίου, ως ένα ολοκληρωμένο και ισχυρό τουριστικό προϊόν.«Οι αγορές αυτές έχουν μια καθαρή κατεύθυνση: τον τουρίστα αξίας. Και εμείς θέλουμε να πάρουμε το μερίδιο που μας αναλογεί», δηλώνει στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ιωάννης Τρεπεκλής. Το σχεδιαζόμενο πρόγραμμα του 2026 στοχεύει τόσο στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές που ήδη στηρίζουν σταθερά τα νησιά, όσο και σε νέες, που ανοίγουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.Στόχος οι Ηνωμένες Πολιτείες: Η αμερικανική αγορά είναι από τις βασικές προτεραιότητες. Οι απευθείας πτήσεις από πολλές πολιτείες των ΗΠΑ προς την Αθήνα έχουν ήδη δημιουργήσει μια ισχυρή βάση που μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα για τα Ιόνια νησιά. Όπως εξηγεί, «οι Αμερικανοί ταξιδιώτες μπορούν να προσεγγίσουν τα Ιόνια νησιά και μέσω ευρωπαϊκών συνδέσεων. Υπάρχουν τέσσερις διεθνείς αερολιμένες στην Περιφέρεια: Κέρκυρα, Άκτιο, Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά». «Τέλος Ιανουαρίου θα συμμετάσχουμε στη μεγάλη τουριστική έκθεση στο Μανχάταν, στο πλαίσιο μιας συνολικής προσπάθειας που κάνουμε για να αξιοποιήσουμε αυτή τη δυναμική και να αναδείξουμε τα Ιόνια νησιά στις ΗΠΑ», τονίζει ο Περιφερειάρχης.Κίνα: μια τεράστια αγορά που ήδη «διαβάζει» τα Ιόνια: Η κινεζική αγορά, η οποία αναμένεται να τροφοδοτήσει την Ελλάδα με εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιώτες την επόμενη δεκαετία, βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο. «Πήγαμε πέρσι στην έκθεση της Κίνας και δείξαμε τη δική μας ταυτότητα. Τους ενδιαφέρει βαθιά ο πολιτισμός μας», υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης, επισημαίνοντας ότι τα νησιά του Ιονίου έχουν ισχυρά «όπλα»: τη μυθολογία του Οδυσσέα, τον πλούτο της ασιατικής τέχνης που συνδέεται με το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης στην Κέρκυρα, καθώς και το διεθνώς γνωστό Ναυάγιο της Ζακύνθου.Ινδία: μια νέα αγορά εκατομμυρίων: Η τρίτη μεγάλη αγορά-στόχος είναι η Ινδία. Με τις απευθείας πτήσεις Αθήνα-Νέο Δελχί που προγραμματίζονται το επόμενο διάστημα, η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά. «Οι Ινδοί ταξιδεύουν για τον πολιτισμό, την ιστορία και τη γαστρονομία. Η θάλασσα δεν είναι το πρώτο τους κριτήριο, όπως δεν είναι ούτε και για τους Κινέζους. Επομένως, τα Ιόνια έχουν το κατάλληλο οπλοστάσιο», εξηγεί ο κ. Τρεπεκλής.Θαλάσσιος τουρισμός, μαρίνες και ασφάλεια υδάτων: Τα Ιόνια νησιά χαρακτηρίζονται από ήρεμα νερά που θεωρούνται ιδανικά για ιστιοπλόους. Μεγάλα έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί για νέες μαρίνες σε Κέρκυρα, Μεγανήσι και άλλα που σχεδιάζονται, αναμένονται να ενισχύσουν σημαντικά τον θαλάσσιο τουρισμό.Γαστρονομία και σύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό: Η γαστρονομία αποτελεί, όπως σημειώνει ο Περιφερειάρχης, έναν από τους πιο δυνατούς άξονες της ταυτότητας των Ιονίων Νήσων, με την Περιφέρεια να προβάλλει συστηματικά τα τοπικά προϊόντα και τις αυθεντικές συνταγές κάθε νησιού. Ο ίδιος τονίζει ότι η κουζίνα του Ιονίου «μπορεί να αποτελέσει οδηγό εμπειριών για τον επισκέπτη», συμβάλλοντας στην προσέλκυση ταξιδιωτών που αναζητούν ποιότητα και όχι μαζικότητα. Στόχος, όπως λέει, είναι «να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες γεύσεις και η ιστορία των νησιών μέσα από τις πρώτες ύλες τους», ενώ η Περιφέρεια επενδύει ουσιαστικά στο να συνδεθεί ο πρωτογενής τομέας με τον τουρισμό, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης γαστρονομικής εμπειρίας που ενισχύει την οικονομία των νησιών.