THEINSIDER Live

Ανάλυση: Αύξηση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον ΟΟΣΑ

Η αύξηση του αριθμού των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στις χώρες του ΟΟΣΑ και η ανάγκη για πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις
Ανάλυση: Αύξηση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον ΟΟΣΑ

Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού επιπέδου στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) έχει επιδεικνύσει σημαντική αύξηση από τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση με τίτλο "Ματιές στην Εκπαίδευση", το ποσοστό νέων πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει αυξηθεί ανεπανόρθωτα, φτάνοντας το 48% στις χώρες μέλη, έναντι 27% το 2000.

Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, η Ιρλανδία και η Νορβηγία ξεχωρίζουν για τις αξιοσημείωτες προόδους τους, με αύξηση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά περίπου 6 ποσοστιαίες μονάδες από το 2005 έως το 2024. Ακολουθούν άλλες χώρες όπως η Κολομβία, η Κόστα Ρίκα, η Ισπανία, η Ελλάδα, η Ιταλία, το Μεξικό, η Πορτογαλία και η Τουρκία στη λίστα με την αύξηση των πτυχιούχων.

Παρά την αύξηση των πτυχιούχων, ο ΟΟΣΑ επισημαίνει την ανάγκη για πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Πολλοί φοιτητές δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους, ενώ ορισμένοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην απόκτηση ικανοτήτων όπως ο γραπτός λόγος και τα μαθηματικά.

Ενώ η αξία ενός πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην επαγγελματική πορεία αυξάνει την κινητικότητα των διεθνών φοιτητών, οι ανισότητες στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παραμένουν πρόβλημα. Χώρες όπως η Δανία και η Νότια Κορέα έχουν επιτύχει μερική εξάλειψη των ανισοτήτων, ενώ σε άλλες όπως η Ουγγαρία και η Λιθουανία η αναλογία παραμένει χαμηλή.