Η πρόσφατη 48ωρη απεργία των οδηγών ταξί στην Αττική έθεσε ξανά σε επίκαιρη συζήτηση την Κοινή Υπουργική Απόφαση Μεταφορών και Τουρισμού, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Τουρισμού. Αν και η απόφαση δεν εισάγει νέες ρυθμίσεις, αποσαφηνίζει και ενισχύει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ, ο μισθωτής μπορεί να είναι και νομικό πρόσωπο, ενώ διατηρούνται όλοι οι περιορισμοί στο τουριστικό μεταφορικό έργο. Επιπλέον, δεν θίγεται η απαγόρευση πολλαπλής μίσθωσης στα οχήματα τουριστικής μίσθωσης και παραμένει σε ισχύ το πλαίσιο ποινών που έχει θεσπιστεί από το 2014.
Σκοπός των μέτρων είναι η διαφύλαξη της ποιότητας των υπηρεσιών και η κάλυψη των αυξημένων αναγκών μεταφοράς λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Τουρισμού, ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε φάση ανανέωσης και ανάπτυξης. Η εξέλιξη του κλάδου βασίζεται στην ποιότητα, τη φιλοξενία και την αυθεντική εμπειρία. Η επαγγελματική στάση και η συνέπεια σε κάθε τομέα, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς, αποτελούν κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία του τουρισμού.
Σε μια περίοδο όπου η ανάπτυξη τουρισμού συνδέεται με τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την οικονομική ευημερία, η συνεργασία μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών αποτελεί αναγκαιότητα. Η τήρηση των κανόνων, η τάξη και η νομιμότητα αποτελούν βασικές αρχές για τη διατήρηση ενός ανταγωνιστικού και ελκυστικού τουριστικού προορισμού.