THEINSIDER Live

Κριτική Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους Στόχους Μείωσης Εκπομπών CO2 στην Αυτοκινητοβιομηχανία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται υπό κριτική για τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 στην αυτοκινητοβιομηχανία, με την ACEA και την CLEPA να υποστηρίζουν πως η ηλεκτροκίνηση δεν προχωρά με τον αναμενόμενο ρυθμό.
Κριτική Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους Στόχους Μείωσης Εκπομπών CO2 στην Αυτοκινητοβιομηχανία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται υπό πίεση να αναθεωρήσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς η ACEA και η CLEPA εκφράζουν ανησυχία για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Σε ανοιχτή επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, οι ενώσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων και προμηθευτών τονίζουν την ανάγκη για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση.

Η προσπάθεια ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης δεν εξελίσσεται με τον αναμενόμενο ρυθμό, ενώ οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη αποδεχθεί πλήρως τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα. Τα πρότυπα εκπομπών CO2 που απαιτούν μείωση 15% έχουν θέσει την αυτοκινητοβιομηχανία σε δύσκολη θέση, με την πιθανότητα προστίμων για μη συμμόρφωση.

Οι ενώσεις ACEA και CLEPA επισημαίνουν ότι οι στόχοι μείωσης εκπομπών CO2 για το 2030 και το 2035 δεν είναι εφικτοί λόγω οικονομικών και γεωπολιτικών περιορισμών. Παρά τις προσπάθειες, τα μερίδια αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν χαμηλά, κάτι που απαιτεί μια επανεξέταση της πολιτικής μείωσης εκπομπών CO2 με πιο ισορροπημένο τρόπο.