THEINSIDER Live

Κρίσιμη Καμπή: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ελληνική Φιλοξενία

Η Τεχνητή Νοημοσύνη εισβάλλει στη φιλοξενία, δοκιμάζοντας τα όρια του κλάδου. Μελέτη από το ΙΤΕΠ αποκαλύπτει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες.
Κρίσιμη Καμπή: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ελληνική Φιλοξενία
Μπροστά σε μια κρίσιμη καμπή βρίσκεται η ελληνική φιλοξενία. Η Τεχνητή Νοημοσύνη, άλλοτε μια έννοια που παρέπεμπε σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας, έχει πλέον εισβάλει στην καθημερινότητα του τουρισμού και δοκιμάζει τα όρια ενός κλάδου που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Μια έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Ελβετίας και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, επιχειρεί να χαρτογραφήσει τον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία της χώρας μας προσεγγίζουν αυτή τη νέα πραγματικότητα. Τα αποτελέσματα σκιαγραφούν μια εικόνα μικτών συναισθημάτων: δισταγμού, προσδοκιών, αλλά και αναγνώρισης μιας μεγάλης ευκαιρίας.Η μελέτη δείχνει ότι λιγότερο από ένα στα τέσσερα ξενοδοχεία έχει ήδη προχωρήσει σε χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης. Το ποσοστό φτάνει το 22,7%, ενώ ένα επιπλέον 9,8% δηλώνει ότι σχεδιάζει σύντομα να μπει στον κόσμο της ψηφιακής καινοτομίας. Ωστόσο, η πλειοψηφία - περίπου το 52% - παραμένει ακόμη στο περιθώριο, χωρίς άμεσες κινήσεις υιοθέτησης. Οι ξενοδόχοι, ωστόσο, δεν διστάζουν να δηλώσουν πού πιστεύουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αποδειχθεί πραγματικά χρήσιμη. Η βελτίωση των κρατήσεων βρίσκεται στην κορυφή με ποσοστό 60,2%, ενώ τα οικονομικά και το μάρκετινγκ ακολουθούν με 53,8% και 53,6% αντίστοιχα.Τα ψηφιακά εργαλεία αλλάζουν την εμπειρία του ταξιδιού, προσφέροντας στους τουρίστες περισσότερη άνεση, ταχύτητα και εξατομίκευση. Σύμφωνα με έρευνα της Visa και της Ipsos, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία που σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ελλάδα το 2025 στρέφονται όλο και περισσότερο σε ψηφιακά εργαλεία για τον σχεδιασμό των ταξιδιών τους. Τα ψηφιακά μέσα όμως δεν περιορίζονται μόνο στον προγραμματισμό. Σημαντικές αλλαγές καταγράφονται και στις πληρωμές. Το 70% των τουριστών δηλώνει ότι προτιμά τις ανέπαφες συναλλαγές, παρότι οι περισσότερες δαπάνες εξακολουθούν να γίνονται με φυσικές κάρτες.