Κατά την επίσκεψή του στο Ωνάσειο Σχολείο στο Περιστέρι, ο κ. Μητσοτάκης πανηγύρισε για μια ακόμα "μεγάλη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα". Ωστόσο, η Νέα Αριστερά αναφέρει ότι πίσω από αυτές τις δηλώσεις κρύβεται η πραγματικότητα: η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας οικοδομεί ένα κατακερματισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, όπου οι μαθητές χωρίζονται σε προνομιούχους και μη, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της.
Η Νέα Αριστερά κατηγορεί την κυβέρνηση ότι η λεγόμενη "επένδυση στη δημόσια παιδεία" αποτελεί κανονικοποίηση των σχολείων δύο ταχυτήτων. Από τη μία πλευρά υπάρχουν σχολεία-"βιτρίνες", ανακαινισμένα με ιδιωτικά κονδύλια, και από την άλλη η πλειοψηφία των δημόσιων σχολείων είναι εγκαταλελειμμένα, χωρίς δασκάλους και καθηγητές, χωρίς θέρμανση, χωρίς υποδομές, σημειώνει η Νέα Αριστερά.
Επιπλέον, η αιφνιδιαστική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για "κόφτη" στη φοίτηση των μαθητών στο Ολοήμερο Σχολείο προκαλεί αναβρασμό σε πολλά σχολεία της Πρωτοβάθμιας. Η εγκύκλιος αλλάζει τα δεδομένα για χιλιάδες οικογένειες, ενώ οι διευθυντές/ντριες εκφράζουν δημόσια την ανησυχία τους για απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, αναφέρει η Νέα Αριστερά.
Η Νέα Αριστερά καταγγέλλει ότι η προτεραιότητα στη φοίτηση στο Ολοήμερο θα καθορίζεται με βάση το αν και οι δύο γονείς/κηδεμόνες εργάζονται, αν ο ένας γονέας εργάζεται και ο άλλος είναι άνεργος, καθώς και αν τα παιδιά ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Η παιδεία, υπογραμμίζει η Νέα Αριστερά, πρέπει να είναι δικαίωμα όλων και όχι προνόμιο των λίγων. Αυτό σημαίνει δημόσια, δωρεάν και ενιαία εκπαίδευση για κάθε παιδί, σχολεία που εγγυώνται την ισότητα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και σύγχρονες υποδομές σε όλα τα σχολεία.
Τέλος, η Νέα Αριστερά υποστηρίζει ότι η αληθινή επένδυση στη δημόσια παιδεία δεν είναι να παραδίδεται σε ιδρύματα και χορηγούς, αλλά να υποστηρίζεται με τους πόρους του κράτους, με σχέδιο και με όραμα για μια κοινωνία ίσων ευκαιριών.