Η NielsenIQ (NIQ) σε συνεργασία με το World Data Lab (WDL) δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας έρευνας για τις καταναλωτικές δαπάνες της Γενιάς Χ, η οποία αποτελείται από όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980.
Η έκθεση με τίτλο "The XFactor: Πώς η Γενιά Χ οδηγεί αθόρυβα τρισεκατομμύρια σε καταναλωτικές δαπάνες" αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές της Γενιάς Χ συμβάλλουν στο 25% της συνολικής κατανάλωσης στη χώρα, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Γενιά Χ αντιπροσωπεύει το 24% της καταναλωτικής δαπάνης, με αγοραστική δύναμη που φτάνει τα 15,2 τρισεκατομμύρια δολάρια, υπερβαίνοντας ακόμα και την Κίνα. Προβλέπεται ότι έως το 2035, αυτή η δαπάνη θα αυξηθεί στα 23 τρισεκατομμύρια δολάρια, με τη Γενιά Χ να επεκτείνει τις δαπάνες της σε τρεις βασικές κατηγορίες.
Οι καταναλωτές της Γενιάς Χ στην Ελλάδα διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία, διατηρώντας μια επιφυλακτική στάση απέναντι στα οικονομικά τους, ενώ επηρεάζουν τις αγορές και είναι ενεργοί στον τομέα του εμπορίου.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η Γενιά Χ στην Ελλάδα δεν είναι πολύ πιστή σε μεγάλες μάρκες, με το 30% να προτιμά να αγοράζει γνωστά brands και το 40% να επικεντρώνεται στη λειτουργικότητα των προϊόντων. Ωστόσο, αποτελεί αναδυόμενη ευκαιρία για τους κατασκευαστές τεχνολογίας και διαρκών αγαθών.
Η Γενιά Χ στην Ελλάδα εμφανίζει επίσης επιφυλάξεις στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, αλλά η αξιοπιστία, η διαφάνεια και η προστασία δεδομένων αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την ανάπτυξή τους.