Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αποτελούν ένα σύγχρονο μέσο για την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής στην Ελλάδα. Η χώρα μας κατατάσσεται 2η παγκοσμίως σε έργα ΣΔΙΤ, σύμφωνα με Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Πολλά έργα ΣΔΙΤ έχουν αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις, αναδεικνύοντας την αξιοπιστία αυτής της μεθόδου.
Η υλοποίηση έργων υποδομής μέσω ΣΔΙΤ προωθεί τη συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, προσφέροντας ευελιξία και πλεονεκτήματα. Η επιτάχυνση του χρόνου δημοπράτησης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας για τα έργα ΣΔΙΤ.
Οι ΣΔΙΤ αξιοποιούν ιδιωτικά κεφάλαια για την υλοποίηση έργων υποδομής, ενώ στα Ανταποδοτικά ΣΔΙΤ δεν επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Η ενίσχυση των ανταποδοτικών ΣΔΙΤ μπορεί να οδηγήσει στην υλοποίηση περισσότερων έργων υποδομής στην Ελλάδα.
Τα Κοινωνικά ΣΔΙΤ, όπως σχολεία, αποτελούν σημαντικό κομμάτι της συνεργασίας Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα. Η προσεκτική επιλογή σε αυτού του είδους έργα είναι απαραίτητη λόγω των περιορισμένων πόρων του Δημόσιου.
Ο θεσμός των ΣΔΙΤ αποτελεί ολοκληρωμένο πλαίσιο υλοποίησης έργων, επιτυγχάνοντας βέλτιστη κατανομή κινδύνων μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Η συνεισφορά του ανταγωνιστικού διαλόγου βελτιώνει την ποιότητα και επιταχύνει τη διαδικασία ολοκλήρωσης των έργων.
Η συντήρηση των έργων μέσω ΣΔΙΤ αναλαμβάνεται από τον ιδιωτικό φορέα για πολλά χρόνια, εξασφαλίζοντας υψηλή ποιότητα και χαμηλότερο κόστος συντήρησης.
Ο ρόλος των τεχνικών συμβούλων είναι κρίσιμος για την επιτυχή υλοποίηση των έργων ΣΔΙΤ. Η επιτάχυνση της φάσης της ωρίμανσης και η διατήρηση του πνεύματος συνεργασίας αποτελούν προκλήσεις για το μέλλον των ΣΔΙΤ.