THEINSIDER Live

Σοβαρό ατύχημα με εκπαιδευτικό αεροσκάφος στο Τατόι

Σοβαρό ατύχημα με εκπαιδευτικό αεροσκάφος P2002-JF Tecnam στο Τατόι, με δύο εκπαιδευτές νοσηλευόμενους στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Σοβαρό ατύχημα με εκπαιδευτικό αεροσκάφος στο Τατόι

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας νοσηλεύονται από χθες οι δύο εκπαιδευτές που επέβαιναν σε διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος P2002-JF Tecnam της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος, το οποίο κατέπεσε στο αεροδρόμιο στο Τατόι λίγο πριν τις 11 το πρωί. Το περιστατικό προκάλεσε συναγερμό στο Πεντάγωνο.

Στο αεροσκάφος δεν υπήρχαν Ίκαροι, ενώ οι δύο εκπαιδευτές υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς. Ο ένας από αυτούς παραμένει διασωληνωμένος, ενώ ο άλλος υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στη μέση κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το ατύχημα οφείλεται σε αποκόλληση πτέρυγας κατά την ευθυγράμμιση, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα το αεροσκάφος να προσγειωθεί βίαια στο έδαφος. Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) έχει ξεκινήσει έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος.

Η ανακοίνωση του ΓΕΑ αναφέρει ότι στις 8 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 10:52, το P2002-JF Tecnam, που συμμετείχε σε πτήση συντήρησης και ασκήσεις στον κύκλο του αεροδρομίου Τατοΐου, προσέκρουσε εκτός του διαδρόμου προσγείωσης. Το πλήρωμα διακομίσθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας για τις απαραίτητες εξετάσεις.

Όσον αφορά τις αιτίες του συμβάντος, υπάρχουν δύο κύρια σενάρια: το πρώτο αναφέρεται σε ξαφνική βλάβη του κινητήρα, που προκάλεσε την άμεση απώλεια ύψους, και το δεύτερο αφορά την άσκηση απώλειας κινητήρα από τους πιλότους, κατά την οποία η επαναλειτουργία του κινητήρα δεν κατέστη εφικτή.

Αξιοσημείωτο είναι ότι από την αρχή του 2025 έχουν σημειωθεί 11 ατυχήματα με τον συγκεκριμένο τύπο εκπαιδευτικών αεροσκαφών, πολλά εκ των οποίων συνέβησαν στην Ευρώπη. Αυτό έχει προκαλέσει ανησυχία λόγω του επαναλαμβανόμενου μοτίβου κατάρρευσης του μπροστινού μέρους του αεροσκάφους.

Το P2002-JF είναι διθέσιο, μονοκινητήριο, ελικοφόρο αεροσκάφος, ιταλικής κατασκευής, που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των νέων Ικάρων (IK I) και παράγεται από την εταιρεία Tecnam από το 2002.