Η νέα σχολική χρονιά φαίνεται να φέρνει βελτιώσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας. Τα Τμήματα Ένταξης αυξάνονται, οι προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών αυξάνονται σημαντικά, και νέες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ιδρύονται.
Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, επισημαίνει τη διαρκή προσπάθεια για πλήρη και ισότιμη ένταξη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΕΣΑμεΑ, Γιάννης Βαρδακαστάνης, υπογραμμίζει την ανάγκη για ένα συγκροτημένο εκπαιδευτικό μοντέλο που θα υπηρετεί τη συμπερίληψη.
Τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) βελτιώνονται με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων και πρόσληψη εκπαιδευτικών. Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για έγκαιρη παρέμβαση.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζονται από τον κ. Βαρδακαστάνη περιλαμβάνουν την ανάγκη για σαφή εκπαιδευτική στόχευση και μεταρρύθμιση των ειδικών σχολείων. Η χώρα πρέπει να αποφασίσει ποιο μοντέλο επιλέγει για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία.
Συνολικά, η προσπάθεια για τη βελτίωση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης παραμένει συνεχής, με στόχο την πλήρη και ισότιμη ένταξη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.