THEINSIDER Live

Η Black Friday του 2025: Η Αλλαγή στην Καταναλωτική Συμπεριφορά

Η Black Friday του 2025 φέρνει νέες τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά, με τους Έλληνες καταναλωτές να εστιάζουν σε υπηρεσίες και εμπειρίες περισσότερο από ποτέ. Η αύξηση των ταξιδιωτικών υπηρεσιών αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά, ενώ η προετοιμασία και η αναζήτηση προσφορών αποκτούν νέες διαστάσεις.
Η Black Friday του 2025: Η Αλλαγή στην Καταναλωτική Συμπεριφορά

Η Black Friday του 2025 φέρνει νέες διαστάσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά, με τους καταναλωτές να στρέφονται όλο και περισσότερο σε υπηρεσίες παρά σε προϊόντα. Σύμφωνα με την έρευνα του Εργαστηρίου "ΑΓΟΡΑ" του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι υπηρεσίες κλέβουν φέτος την παράσταση, αντικαθιστώντας σε μεγάλο βαθμό τις παραδοσιακές αγορές προϊόντων.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιδεικνύουν αυξημένο ενδιαφέρον για υπηρεσίες, με τον τομέα των ταξιδιωτικών να ξεχωρίζει ιδιαίτερα. Ενώ το 2024 το ποσοστό των αγοραστών ταξιδιωτικών υπηρεσιών ήταν στο 25%, το 2025 ανέβηκε δραματικά στο 63%, αποδεικνύοντας την αυξημένη ζήτηση για αποδράσεις και εμπειρίες αναψυχής.

Εκτός από τα ταξίδια, άλλες κατηγορίες υπηρεσιών όπως οι εκπαιδευτικές, οι ψυχαγωγικές, και οι υπηρεσίες αισθητικής και ευεξίας, αναδεικνύονται ως σημαντικοί παίκτες στη φετινή Black Friday. Η κατανάλωση υπηρεσιών αποκτά νέα βαρύτητα και δεν θεωρείται πλέον δευτερεύουσα δραστηριότητα.

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι οι καταναλωτές επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε υπηρεσίες, με το 45% να δηλώνει ότι θα επενδύσει κυρίως σε αυτές. Η προετοιμασία και η αναζήτηση προσφορών αποκτούν νέες διαστάσεις, με σχεδόν το μισό των καταναλωτών να προτιμά να αγοράσει περισσότερες υπηρεσίες από πέρσι.

Η αλλαγή στην ενημέρωση των καταναλωτών για τις προσφορές είναι εμφανής, με τα social media να αποτελούν την κύρια πηγή πληροφόρησης (65%). Η προετοιμασία για την Black Friday δεν είναι πλέον μια μονοήμερη διαδικασία, αλλά μια πολυήμερη διαδικασία ενημέρωσης, σχεδιασμού και επιλογής.

Η Black Friday του 2025 αποτυπώνει μια νέα ψυχολογία και προσέλκυση από τους καταναλωτές, με το αίσθημα προσμονής να υπερτερεί (56%) και τον σημαντικό αριθμό αγορών υπηρεσιών που δείχνουν την αλλαγή στις καταναλωτικές προτιμήσεις.

Η Black Friday του 2025 δεν είναι πλέον μια απλή γιορτή κατανάλωσης, αλλά μια περίοδος αναζήτησης εμπειριών που εμπλουτίζουν τη ζωή και βελτιώνουν την ποιότητα της καθημερινότητας. Η αγορά υπηρεσιών δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά τις δημιουργεί.